خبرگزاری کار ایران

معاونت مالی و پشتیبانی شرکت گاز فارس خبرداد:

۱۸ روستای بخش مرکزی لامرد از نعمت گاز بهره‌مند شدند

پروژه گازرسانی به ۱۸ روستای بخش مرکزی شهرستان لامرد ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و نمایندگان مجلس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، عبدالله حسینی فرماندار شهرستان لامرد گفت: ۵۵ پروژه در شهرستان لامرد با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در دهه فجر کلنگ زنی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در ادامه اژدری معاونت مالی و پشتیبانی شرکت گاز استان فارس با توضیحاتی درباره این طرح و تقدیر از زحمات کارکنان اداره گاز شهرستان لامرد، افزود: این پروژه شامل گازرسانی به ۱۸ روستای بخش مرکزی شهرستان لامرد است که با اجرای ۶۱۸۳۷ متر شبکه پلی اتیلن و نصب ۸۰۰ فقره انشعاب با اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال انجام شده است که افتتاح این پروژه موجب صرفه جویی ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر نفت سفید در سال می شود.

وی با بیان اینکه ۸۵۰ خانوار با بهره برداری این پروژه از نعمت گاز بهره مند شده اند، گفت: شهرهای لامرد، علامرودشت و اهل و اشکنان ۲۱ روستا از نعمت گاز بهره مند شده اند و عملیات گازرسانی ۳۰ روستای شهرستان در دست اجرا و ۵۹ روستا هم مطالعات آن انجام شده است. 

روستاهای قلعه مظفر، حسن آباد، ناوبندی، لشکون، ترمان،قلعه علی بابا، نخل صفا، زنگنه ، حسین آباد ترمان، برکه ماه بانو، فیروزآباد زنگنه ، سبخی ، کهورسوخته ، ده سردار ، قلعه حاج محمد، چخوها ، قلعه اسماعیلی و لشخره در این پروژه از نعمت گاز بهره مند شدند.

کد خبر : ۴۵۶۲۳۶