خبرگزاری کار ایران

برگزاری مراسم روز پرستار به ابتکار ایلنا؛

رئیس سازمان مدیریت استان تهران: حق دورکاری پرستاران ری پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۴۳۲

به ابتکار دفتر سرپرستی خبرگزاری ایلنا در جنوب تهران، مراسم تجلیل از پرستاران شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، این مراسم با مشارکت فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، مدیریت فرهنگی و هنری شهرداری منطقه 20 و شرکت پخش البرز در بیمارستان شهدای هفتم تیر برگزار شد و طی آن ضمن پاسداشت مقام پرستاران عزیز و دلسوز کشور از  تعداد 30 نفر از پرستاران نمونه شهرستان ری نیز قدردانی بعمل آمد.

حسن صفایی و اعظم معصومی فر از بیمارستان حضرت صدیقه زهرا(س)، مریم کشاورز،اعظم حاج کاظمی و محمد رضا قلی نژاد از شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری،  لیلی رادمند،زهرا نساجی زاده، الهام جعفری،معصومه انارکیان و خدیجه کرامت از مرکز روانپزشکی رازی، لیلا منصوری فر، مریم السادات موسویان،هنگامه نقدی، علی منوچهری، مریم عابدینی، گلشن ابراهیمی و حمید خدام از بیمارستان آیت الله فیروز آبادی، احمدرضا خدایی،ناهید آقاخانی، ساحره محمد زاده، مریم همتی، اعظم کمال لو، الهام گنجی فر، مهدیه حیدرپور،حمیده اسماعیل زاده، نسرین فردوسی، هاجر رمضانپور و گلنار جعفری از بیمارستان شهدای هفتم تیر و مهناز علوی زاده و الهام شیرکوند از درمانگاه‌های سازمان تامین اجتماعی شهرستان ری بودند که با اهدای لوح سپاس از سوی مسئولان حاضر در مراسم مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند.

علیرضا محجوب،نماینده مجلس و دبیرکل خانه کارگر، نعمت الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، هدایت الله جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری ، فاطمه تاجیک، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از جمله مسئولانی بودند که در سخنرانی های خود در این مراسم، ضمن تجلیل از مقام پرستار، مشکلات موجود در جامعه پرستاری شهرری را بیان کردند و همچنین در جهت رفع این مشکلات و برخورداری پرستاران از حقوق و مزایای قانونی تبادل نظر کرده و پیشنهادهایی ارائه دادند که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران وعده های خوبی به این قشر زحمت کش داد.

محجوب: تعرفه نظام پرستاری به دولت تکلیف شد

علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه پرستاران نقشی بی بدیل و منحصر به فرد در تاریخ انقلاب اسلامی دارند افزود: مرور دوران پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه سازی های ملت ایران بدون نقش آفرینی و دلسوزی های پرستاران غیرممکن است.

وی گفت: هر جا که انقلاب اسلامی و فیلم های دوران انقلاب را مرور می کنیم پرستاران را که مهربانانه مجروحان را تیمار و مداوا می کنند می بینیم.

وی با اشاره به تلاش های مجلس شورای اسلامی برای احقاق حقوق پرستاران گفت: حدود 7 سال پیش طرحی در مجلس شورای اسلامی با کمک یکی از نمایندگان پیرامون تعرفه نظام پرستاری به تصویب رسید اما از سوی دولت وقت مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفت اما امسال این طرح در برنامه ششم توسعه به عنوان یک تکلیف برای دولت گنجانده شد.

رئیس سازمان مدیریت استان تهران: پرستاران شهرری از مزایای حق شهرستانی بهره مند می شوند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: به دلیل تقسیمات کشوری شهرری، پرستاران این شهرستان از حق دورکاری بی‌بهره بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته این مزایا به پرستاران ری تعلق خواهد گرفت.

نعمت الله ترکی در همایش تجلیل از پرستاران نمونه شهرری ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر، ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار داشت: در طی چند سال اخیر اقدامات موثری در حوزه بهداشت و درمان استان تهران انجام گرفته است.

وی افزود:در بخش سیستم درمان و پژوهش محور و طرح های تحقیقاتی نسبت به سنوات گذشته چهار برابر رشد داشته ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به تشکیل ۱۴شرکت دانش بنیان و ۱۸ مرکز تحقیقاتی جدید، تصریح کرد: بخش کیفی خدمات افزایش چشمگیری داشته و همچنین سطح رضایتمندی مردم به ۹۱ درصد رسیده است.

ترکی بیان کرد: با توجه به سرانه دولت در حوزه درمان، ۱۵بیمارستان در تهران در حال احداث است و در اکثر شهرستانهای استان تهران نیز بیمارستانی تخصصی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: در شهرستان ری طی مصوبه سفر ریاست جمهوری به این شهرستان، مبلغ یک هزار و هفتصد میلیارد ریال برای  نوسازی بیمارستان فیروزآبادی و احداث بیمارستان جایگزین شهدای هفتم تیر  ابلاغ شده است و تا پایان سال ۹۶ بهره برداری از توسعه این دو بیمارستان انجام می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: مبلغ  ۸۶ میلیارد ریال در بخش پرستاری و نیروی انسانی کمک شده است تا کمبودها برطرف شده و شاهد افزایش کیفیت خدمات در این حوزه باشیم.

ترکی بیان کرد: در حوزه تقسیمات کشوری نسبت به موقعیت شهرستان ری برداشت های متفاوتی وجود دارد که باعث بروز مشکلاتی برای پرستاران شده است.

وی با توجه به عدم بهره مندی پرستاران از مزایای شهرستانی، اظهار داشت: طبق تمهیدات و برنامه ریزی های صورت گرفته، حق دور کاری از مرکز، همانند آنچه که به بقیه شهرستانها پرداخت می شود،  مربوط به شهرستان ری نیز بشود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران  گفت: با توجه به اینکه ادارات شهرستان ری بصورت مستقل عمل می کنند، می توان گفت ری یک شهرستان مستقل است اماگاهی برداشت های متفاوتی صورت می گیرد.

ترکی کارانه دورکاری راحق قشر زحمت کش مجموعه های بیمارستانی شهرری دانست و تصریح کرد: سعی می کنیم تا پایان سال جاری این کارانه ها به پرستان ری پرداخت شود.

وی با بیان اینکه سطح رضایتمندی مردم تهران از خدمات پزشکی بهداشتی به 91 درصد رسیده است افزود: این رشد در استان تهران از سرانه کشوری در دولت یازدهم بالاتر است.

ترکی از ساخت 15 بیمارستان تخصصی در 16 شهرستان استان تهران خبر داد و افزود: احداث این بیمارستان ها از ابتدای سال 95 آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال 96 به نقطه مشخصی در این بیمارستان ها برسیم.

وی از ابلاغ یک هزار و 700 میلیارد ریال برای نوسازی بیمارستان فیروزآبادی شهرری و جایگزینی بیمارستان 7تیر خبر داد و افزود: این مبلغ از مصوبات سفر رئیس جمهوری به شهرستان ری است که پس از ابلاغ و تبادل موافقت نامه مرحله تعیین پیمانکار آن نیز به زودی آغاز می شود.

ترکی با ابراز امیدواری نسبت به تکمیل بیمارستان های فیروزآبادی و 7 تیر تا پایان سال 96 از تخصیص 86 میلیارد ریال برای کمک به پایگاه های امداد و نجات شهرری خبر داد.

تاکید فرماندار ری بر استقرار سازمان نظام پرستاری در شهرستان ری

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم با گرامیداشت هه فجر و روز پرستار، پرستاران را انسانهایی دانست که بدون هیچگونه توقعی در انجام وظیفه خود سر از پا نمی شناسند و در همه بحران ها حضوری فعال و چشمگیر دارند.

هدایت اله جمالی پور گفت: بسیار خوشحال و خرسندیم که  دو مناسبت بزرگ و با  اهمیت دهه ی فجر و ولادت حضرت زینب روز پرستار با هم تقارن پیدا کرده اند و پرستاران باید بسیار خوشحال باشند که تولد بانوی بزگواری همچون حضرت زینب را روز پرستارنامیده اند و باید از سیره ی این بانوی بزرگ اسلام در مسیر زندگی و کار الگو برداری مناسب داشته باشند.

وی نقش ارزنده پرستاران را در دوران سالهای پیروزی انقلاب،دفاع مقدس و سالهای اخیر  ستود و بر حل مشکلات مادی و صنفی آنان تاکید کرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری همچنین با تشریح اقدامات دولت یازدهم در ارتقای سطح سلامت مردم به پروژه های درمانی صورت گرفته در سطح شهرستان ری اشاره کرد و خواستار استقرار سازمان نظام پرستاری در این شهرستان شد.

معاون استاندار تهران همچنین از برگزارکنندگان مراسم روز پرستار در این شهرستان قدردانی کرد.

مدیر شبکه بهداشت :پرستاران ری از داشتن نظام پرستاری مستقل محروم هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری ضمن درخواست از مسئولان برای پیگیری حل مشکلات پرستاران گفت: به دلیل اینکه ری، منطقه۲۰ تهران است، مزایای شهرستانی به پرستاران ری تعلق نمی گیرد.

دکتر فاطمه تاجیک در همایش تجلیل از پرستاران نمونه شهرری ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر، ایام ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار بیان داشت: خوشحالم که در چنین روزی در خدمت شما عزیزان هستم و از زحمات یکایک شما تشکر می کنم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری عنوان کرد: شهرستان ری با وجود اینکه چهار بیمارستان دارد و یک شهرستان مستقل است، حدود ۹۰۰ پرستار این شهرستان از داشتن نظام پرستاری مستقل محروم هستند.

وی در ادامه افزود: مشکلاتی در روز جمعه ۱۵ بهمن در حاشیه بازدید فرماندار شهرستان ری از بیمارستان فیروزآبادی مطرح شد؛ یکی از مشکلات مطرح شده توسط پرستاران این بود که وقتی به قسمت حقوق و مزایای شهرستانی می رسد، پرستاران ری جزء منطقه ۲۰تهران حساب می شوند و به آنها مزایایی تعلق نمی گیرد.

تاجیک با بیان اینکه پرستاران شهرستان ها از مزایای بیشتری نسبت به پرستاران استانی برخوردار هستند، ادامه داد: خواسته من از مسئولانی که امروز حضور دارند این است که نظام مشخصی را برای پرستاران مشخص کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری یادآور شد: روز پرستار نه به دلیل پرستاری حضرت زینب (س) از اسیران و بیماران کربلا به نام ایشان نام گذاری شده بلکه به خاطر پرستاری از مکتب قیام امام حسین (ع) است که دین را با مراقبت و پرستاری خود مستحکم کردند و باعث جاودانگی آن شدند.

وی در ادامه سخنانش خطاب به همکاران پرستارش ابراز داشت: شایسته و سزاوار است که به دلیل داشتن الگویی همچون حضرت زینب (س) به خودتان افتخار کنید؛ بر خود لازم می دانم که از تمام نهادهای مربوطه که باعث برقرار شدن این مراسم شدند تشکر و قدردانی کنم.

تاجیک در پایان ضمن تشکر مجدد از زحمات تمام پرستاران نمونه خاطرنشان کرد: از قهرمانان اخیر ملت هم واجب است که تشکر کرده و یادی از شهدای آتش نشانی کنیم که برای نجات جان مردم از خود گذشتند و به مقام رفیع شهادت دست یافتند.

وی افزود: مراسم روز پرستار امسال برای اولین بار با مشارکت تعدادی از ادارات و نهادهای شهرستان ری و با حمایت شرکت پخش البرز در راستای قدردانی از خدمات و ایثارگری‌های جامعه پرستاری این شهرستان برپا شده است.

در این مراسم احمدرضا خدایی، مدیردفتر پرستاری بیمارستان‌شهدای‌هفتم تیر به نمایندگی از پرستاران شهرستان ری به بیان مسایل و مشکلات جامعه پرستاری این شهرستان پرداخت.

 مدیحه سرایی صابر خراسانی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مسابقه از دیگر برنامه های مراسم روز پرستار شهرستان ری بود.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز