خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

دولت باید به توسعه مناطق کم برخودار توجه ویژه داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۷۸۳

استاندار کردستان اظهار داشت: با وجود موانع و مشکلات، دولت موظف است تا برنامه های توسعه محور و زیربنایی به ویژه در استان های نیازمند و کمتر توسعه یافته را اجرا کند و به توسعه این مناطق توجه ویژه داشته باشد

به گزارش ایلنا، استاندارکردستان در مراسم افتتاح استخر سرپوشیده شهید کاظمی سقز با بیان این مطلب اظهار داشت: همه باید با هم روز به روز برای توسعه و شکوفایی کشور و استان تلاش کرده و زمینه رفاه و آسایش مردم را فراهم کنیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به همت و تلاش همه آحاد مردم در سراسر کشور به پیروزی رسید و باید برای حفظ و استحکام آن تلاش خود را چند برابر کنیم.

زاهدی تصریح کرد: با مجاهدات و ایثارگری های مردم انقلابی غرب کشور در طول هشت سال جنگ دفاع مقدس مقاومت کرده و ثابت کردند خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه است.

استاندار کردستان بیان داشت: مردم در همه عرصه های  مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی حضوری فعال داشتند و باید در ساختن و توسعه کشور نیز مشارکت گسترده داشته باشند.

وی تاکید کرد: مدیران و مسئولان باید به گونه ای عمل کرده که شرایط را برای  جلب سرمایه گذاری مردم فراهم نمایند.

زاهدی اظهار داشت: کشور ما در گذشته بنا به دلایل گوناگون مشکلات فراوانی داشته و این تاثیرنا مطلوبی بر روند توسعه زیرساخت های اساسی کشور داشته که زمان زیادی برای جبران آن باید صرف کرد.

وی در ادامه به نتایج مذاکرات هسته ای ایران به کشورهای1+5 اشاره کرد و گفت: در این شرایط که کشوردر شرایط پس از برجام و مذاکرات هسته ای قرار دارد لازم است منابعی که از محل فروش نفت و سایر درآمدها حاصل می شود، صرف امور زیربنایی و سایر هزینه های جاری کشور شود در بسیاری از زمینه ها با مشکلات و کمبود منابع مالی مواجه هستیم می توان با مشارکت بخش خصوصی این کمبودها جبران شود.

استاندار کردستان ادامه داد: با وجود این موانع و مشکلات دولت موظف است تا برنامه های توسعه محور و زیربنایی به ویژه در استان های نیازمند و کمتر توسعه یافته را اجرا کند و به توسعه این مناطق توجه ویژه داشته باشد.

وی گفت: دولت توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی، تولید و انتقال انرژی، توسعه سدسازی و خطوط انتقال آب و افزایش سرمایه گذاری در کشور و پشتیبانی از استان های نیازمند را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

وی افتتاح استخر سرپوشیده شهید کاظمی سقز را از نمونه های موفق اجرای ماده 27 قانون الحاقی پروژه های جدید و نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی در استان و کشور برشمرد و گفت: این یکی از نمونه های مهم واگذاری در سطح کشور است که در کمتر از 6 ماه به بهره برداری رسیده است و در این زمینه استان کردستان پیشتاز در واگذاری طرح های نیمه تمام در سطح کشور به بخش خصوصی است.

زاهدی گفت: استان کردستان دارای ظرفیت ها و مزیتهای فراوانی است و نیروی انسانی مبتکر، مستعد و خلاق از مهمترین مزیتهای این استان است.

استاندار کردستان تاکید کرد: امکان سرمایه گذاری در همه زمینه های مختلف در کشور وجود دارد و در این راستا از سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی در مسیر توسعه کشور و در نهایت استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی  استقبال می کنیم.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر شهرستان سقز توفیق بسیار خوبی در جذب سرمایه‌های بخش خصوصی داشته و این روند می تواند ادامه داشته باشد و الگوی دیگر مناطق استان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز