خبرگزاری کار ایران

در چند استان کشور اتفاق افتاد؛

تجمع سراسری کارکنان ثامن الحجج مقابل ساختمان‌های استانداری

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۸۱۲

صبح امروز سه شنبه (19بهمن ماه) کارکنان موسسه مالی ثامن الحجج در چندین استان کشور همزمان در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود مقابل ساختمانهای استانداری های محل اشتغال خود تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه برپایی سلسله تجمعات صنفی کارکنان موسسه ثامن الحجج در نقاط مختلف کشور، صبح امروز شنبه (19بهمن ماه) نیز گروهی از کارکنان این موسسه مالی به صورت جداگانه اما همزمان در مقابل ساختمان‌ چند استانداری تجمع کردند.

از قرار معلوم تجمع کنندگان از شعب مختلف استان‌های  گیلان، قزوین، کرمان، کردستان ، اردبیل ، فارس، خراسان رضوی، مازندران ....وکرمانشاه  هستند که تا این لحظه به صورت همزمان در اجتماعات صنفی امروز حضور دارند.

به گفته یکی ازکارکنان موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج ،شب گذشته «سیف الـله سیف »رئیس کل بانک مرکزی به منظور شرکت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ، وارد کرمانشاه شده به همین دلیل همکاران ما در استان کرمانشاه  قصد دارند تاپیش از تجمع مقابل استانداری در مقابل اتاق بازرگانی کرمانشاه تجمع کنند.

طبق اظهارات وی ،تعداد کارکنان موسسه ثامن الحجج در سراسر کشور تا حدود 2700 نفر برآورد می‌شود که تا قبل از بحران اخیر این موسسه مالی در 470شعبه  مشغول کار بودند که با انحلال موسسه حدود یکسال است وضعیت شغلی مشخصی ندارند وبلاتکلیف مانده‌اند.

او با بیان اینکه قبل از انحلال این موسسه باید به وضعیت شغلی آن‌ها رسیدگی می شد، افزود: بعد از واگذاری مسئولیت سرپرستی حساب‌های مشتریان این موسسه به بانک پارسیان قرار بود همین بانک نیز در مورد وضعیت شغلی کارکنان موسسه ثامن‌الحجج تصمیم گیری کند و در همین رابطه حتی مسئولان بانک مذکور در یک نوبت از 1500 نفر از کارکنان ثامن الحجج آزمون استخدامی اخذ کردند که هنوز نتیجه آن مشخص نشده است.

به گفته وی ، در حال حاضر همه کارکنان موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج خواستار اشتغال خود هستند، افزود: این در حالیست که طی یکسال گذشته که فعالیت موسسه ثامن الحجج متوقف شده است برخی از کارکنان آن شغلی برای تامین مایحتاج زندگیشان پیدا نکرده اند وهم اکنون به سختی گذران می کنند.

این کارمند با بیان اینکه او وسایر همکارانش با میانگین سوابق7 سال به امید بازگشت به کار، هر چند روز یکبار پیگیر وضعیت شغلی خود از نهادهای مختلف مرتبط با موسسه ثامن الحجج هستند در خاتمه درباره پی گیری مطالباتشان افزود:  جدا از تجمعات قبلی که  در تهران وسایر استانهای کشور  برگزار شده است  از  آخرین  پی گیری مطالبات صنفی سه روزه خود در تهران که ( در روز های 11 ، 12 و 13 بهمن ماه )در مقابل ساختمان بانک مرکزی ومجلس شورای اسلامی  انجام شد هنوز نتیجه ای نگرفته‌ایم.

تجمع  سراسری کارکنان ثامن الحجج مقابل ساختمان‌های استانداری

تجمع  سراسری کارکنان ثامن الحجج مقابل ساختمان‌های استانداری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز