خبرگزاری کار ایران

شهردار لشت نشا به ایلنا خبر داد:

اجرای بالغ بر ۳ کیلومتر پروژه هدایت آب‌های سطحی/ تلاش برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۵۵۴

شهردار لشت نشا از اجرای بالغ بر 3 کیلومتر پروژه هدایت آب های سطحی و جانمایی 4 پارک جدید در این شهر خبر داد.

حنظله الهی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر گفت: با توجه به اینکه شهرداران گذشته زحمات زیادی را برای این شهر متحمل شده بودند و ضمن اینکه شهر لشت نشا از پتانسیل بالایی برای خدمت‌رسانی به مردم برخوردار است، در این مدت تلاش شد تا با برنامه‌ریزی سریع و مدون خدمت رسانی مطلوبتری به شهروندان صورت گیرد.

شهردار لشت نشا تصریح کرد: سیمای شهری لشت نشاء نسبت به سالیان گذشته تغییری را به خود ندیده بود که این مهم در الویت کاری مدیریت شهری قرار گرفت.

الهی با بیان اینکه در حال اجرای تغییر هندسی میدان ورودی شهر لشت نشاء هستیم، افزود: این پروژه تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی تصریح کرد: این میدان با طرح پیشنهادی دفتر فنی استانداری و شورای ترافیک استان به شهرداری لشت نشاء ابلاغ شد که در حال اجرا است.

شهردار لشت نشا با اشاره به اجرای مرحله دوم بهبود وضعیت سیمای شهری افزود: در این مرحله کلیه چراغ های پارکی و خیابانی سطح شهر تعویض شد که جلوه ویژه ای را به شهر داده است.

 الهی درباره شن ریزی ۲۰۰ کوچه شهر لشت نشاء بیان داشت: با توجه به درآمد های ناچیز شهرداری ها و رکود ساخت ساز نسبت به سال های گذشته، امکان اجرای آسفالت کوچه ها برای شهرداری های کوچک میسر نیست.

وی با بیان اینکه ما سعی کردیم حداقل با شن‌ریزی کوچه ها معایب کوچه های سطح شهر را برطرف کنیم گفت: در زمستان گذشته ۱۴۰ کوچه شن ریزی شده و ادامه دارد.

شهردار لشت نشا خاطرنشان کرد: از زمان تصدی پست شهرداری بالغ بر ۳کیلومتر هدایت آبهای سطحی در سطح شهر داشتیم که البته اینکار باید تعاملی بین سازمان آب و فاضلاب و شهرداری صورت بگیرد اما در لشت نشاء صد در صد کار را خود شهرداری انجام  می دهد.

الهی به پروژه های دهه فجر اشاره کرد و گفت: افتتاح یک پارک اعتبار ۵۰ میلیون تومان به اجرا در آمد که از اعتبارات جاری  برای ساخت آن استفاده شد.

وی افزود:جا نمایی چهار پارک دیگر انجام شده که بعد از افتتاح این پارک کلنگ دومین پارک لشت نشا به زمین خواهد خورد.

شهردار لشت نشا به افتتاح روکش آسفالت خیابان شهید چمران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اولین آسفالت  این خیابان مربوط به ۲۰سال گذشته است .

الهی همچنین خیابان شهید مطهری  را در برنامه آسفالت عنوان کرد و گفت: یک فاز این پروژه از قبل انجام شده بود و فاز دوم روکش خیابان مطهری در حال اجرا است که در دهه فجر افتتاح میشود.

شهردار لشت نشا گفت:  یکی از مشکلات بزرگ لشت نشا جایگاه گاز CNG لشت نشاء است که یا مدام تعطیل بود ویا از ۶نازل یک نازل در حال کار بود.

وی با تصریح بر اینکه جایگاه CNG لشت نشاء با یک بدهی یک میلیارد و دویست میلیون تومانی از دوره شورای قبل تحویل شهرداری شد افزود:به دلایل مختلف همین بدهی  اداره گاز،گاز CNG را قطع میکرد که آخرین قطعی گاز ۳الی۴ماه طول کشید.

الهی  با بیان اینکه اقدام قضایی اداره گاز هم به اتمام رسید که قرار شد CNG  شهر لشت نشاء در اختیار این اداره قرار بگیرید اذعان کرد:با پیگیری های شورای شهر و فرماندار رشت با شرکت گاز به توافق رسیده و این جایگاه را برای پرداخت بدهی ها طی مدت ۱۸ ماه به یک شرکت خصوصی واگذار کردیم .

شهردار لشت نشا افزود:این شرکت خصوصی تعهد داده که تمام این جایگاه را نوسازی کند که ۶نازل جایگاه شروع به کار کند و این یکی از مهمترین کارهایی بود که در این مدت صورت گرفت.

حنظله الهی در ادامه صحبت هایش  از برنامه های آتی شهرداری لشت نشاء گفت و خاطرنشان کرد: درآمد  شهرداری ها از عوارض های شهر تأمین می شود و عملا هر هزینه ای که در سطح شهر صورت می گیرد را از عوارض شهری تأمین کنیم که متاسفانه واحد های مسکونی و تجاری لشت نشا کد نوسازی ندارند.

وی هزینه جمع آوری پسماند از سطح شهر را یکی از مهم ترین هزینه هاشهری عنوان کرد و گفت:باید بروز هزینه فرایند مذکور واریز شود تا زباله را تحویل بگیرند.

شهردار لشت نشا با تصریح بر اینکه ممیزی کردن شهر را در برنامه داریم بیان داشت: فیش های عوارض درب منزل شهروندان تحویل داده  می شود تا شهروندان بتوانند  با پرداخت به موقع عوارض شهری به توسعه شهر خود کمک کنند.

الهی ایجاد درآمد پایدار را یکی دیگر از برنامه ها شهرداری لشت نشاء عنوان کرد و تاکید کرد: این مهم با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در سطح شهر ممکن می شود.

حنظله الهی افزود: رودخانه اشمک می‌تواند مورد خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باشد.

شهردار لشت نشا با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین مشکلات شهر لشت نشا نبود کمربندی بندی در این شهر است گفت: برای لشت نشاء کمربندی تعریف شده و در سال گذشته  این کمربندی حتی کد دار هم نبود که بتواند اعتباری به خود تخصیص‌دهد که با همت نمایندگان مجلس‌شواری اسلامی شهرستان رشت و شواری شهر این پروژه کد دار شد.

الهی افزود: با بودجه کمی که به شهرداری ها اختصاص داده میشود شاید این پروژه تا ۱۵سال آینده به بهره برداری نخواهد رسید؛مگر اینکه با همت نماینده های مجلس شورای اسلامی این پروژه را پروژه ملی تعریف کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز