خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت مدیره انجمن توسعه کارآفرینی رفسنجان خبرداد:

برگزاری همایش ملی فرش دستباف به میزبانی رفسنجان در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۷۷۰

رئیس هیأت مدیره انجمن توسعه کارآفرینی شهرستان رفسنجان از برگزاری همایش ملی فرش دستباف به میزبانی رفسنجان در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید علیپور رئیس هیأت مدیره انجمن توسعه کارآفرینی شهرستان رفسنجان صبح امروز در آیین افتتاح گالری فرش دستباف در گلستان امین رفسنجان که با حضور جمعی از مسئولان، بافندگان و کارشناسان فرش دستباف برگزار شد، گفت: انجمن توسعه کارآفرینی تشکیل شده تا دغدغه‌های اصناف را رصد کند و در راستای رفع موانع آنها گام بردارد، ضمن آنکه هنرمندان صنعت فرش مشکلاتی دارند که امیدواریم بتوانیم برای رفع آنها گام بر داریم.

رئیس هیأت مدیره انجمن توسعه کارآفرینی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: همایش کشوری فرش دستباف را در سال 96 با همکاری شرکت مس سرچشمه برگزار می‌کنیم تا راهبردی برای رسیدن به آینده‌ای روشن در صنعت فرش باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین تا پایان امسال همایش خودرو را در شهرستان رفسنجان برگزار می‌کنیم و در زمینه آموزش و ارتقای بهره‌وری و کارآفرینی تلاش خواهیم کرد.

همچنین اکبر پورمحمدی شهردار رفسنجان نیز در این آیین گفت: صنعت فرش از دیرباز در این شهرستان به ویژه در روستاها رونق داشته است.

اکبر پورمحمدی با بیان اینکه فرش نقش مهمی در معیشت و اقتصاد خانواده‌ها دارد، تصریح کرد: باید دید به چه دلیل صنعت فرش در رفسنجان افت کرده و از رونق افتاده است.

شهردار رفسنجان تصریح کرد: فرش دستباف هر چه از عمرش بگذرد، قیمتی‌تر می‌شود در حالی که امروز فرش‌های ماشینی جای فرش دستباف را گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: چینی‌ها نقش فرش ایران را بردند و فرش‌هایی با کیفیت و قیمت پایین تولید می‌کنند و بازار فرش را به دست گرفتند در حالی که ما باید خودمان به این صنعت که منحصر به ماست، رونق ببخشیم و بازار را حفظ کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز