خبرگزاری کار ایران

روابط‌عمومی یا روابط خصوصی؛

حمایت‌های تبعیض‌آمیز برخی ادارات از رسانه‌های نور چشمی

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۹۲۰

جمعی از اصحاب رسانه استان لرستان از توجه ویژه برخی مسئولان و روابط عمومی ها به نور چشمی‌ها، تبعیض در دعوت از اهالی رسانه لرستان در جلسات، برگزاری نشست‌های خبری و روابط پنهانی برخی ادارات با رسانه ها، گلایه دارند.

به گزارش ایلنا، متاسفانه همه رسانه های استان لرستان به نشست های خبری و جلسات مختلف دعوت نمی‌شوند و اینگونه تبعیض قائل شدن برخی ادارات بین رسانه ها و برگزاری نشست های مختلف و ادامه شخصی نگری در این مراسم‌ها آنچنان است که گلایه مدیران رسانه های مختلف را به همراه داشته است. 
 
تبعیض بین رسانه‌ها از رفتارهای مورد انتقاد بوده و هست و در مسیر آگهی‌های تبلیغی نهاد و ارگان‌های دولتی نیز میان رسانه‌ها تفاوت‌های چشمگیری وجود دارد.که سبب تحریم برخی از این رسانه ها شده است.
 
دعوت‌نکردن برخی روابط عمومی‌ها از رسانه‌ها در جلسات خود با توجه به اهمیت قلم و نوشتار و نقش رسانه ها و راویان خبر در جامعه و همچنین ارزشی که همگان برای اصحاب رسانه قائل هستند، نوعی ضعف مدیریتی و نداشتن پشتوانه علمی و صلاحیت آنها است و گویا برخی مدیران و روابط عمومی ها با نقد منصفانه مخالف بوده و نمی خواهند ضعفهای خود را بشنوند و آنها را  برطرف کنند.
 
برخی مدیران و روابط عمومی های با برگزاری چنین جلساتی با اهداف خاص سعی در موجه جلوه دادن خود در انظار عموم و قد علم کردن جلوی رأس سازمان خود و مدیریت ارشد استان را دارند. 

اینکه تعداد محدودی رسانه و یا سایت محلی همواره در همه جلسات، نشست‌های‌خبری، افتتاحیه‌ها، سفرهای شهری و درون استانی و ... مدیری را همراهی می‌کنند و تمامی اخبار ایشان را به بهترین وجه ممکن منعکس می‌نمایند! جای سئوالاتی دارد و آیا بهتر نیست مدیر محترم یکی از همان خبرنگاران یا رسانه هایی را که نور چشم مدیر هستند، را به عنوان مدیر روابط عمومی منصوب نماید!
 
روابط عمومی‌ها نباید در جلسلات خود فقط نور چشمی ها را دعوت کنند و فقط به دنبال  آنها باشند، بلکه شایسته است در دعوت از اصحاب رسانه برای شفاف سازی رسانه ای، نگاهی نیز به رسانه های منتقد و آزاد داشته باشند؛ این موضوع  باعث شکاف عمیقی در عرصه اطلاع رسانی شده است بگونه ای که این شکاف ها در طیف مردم بازگو می شود و این برای وجه ی این دولت زیبنده نیست.
 
مسئولان باید انتقادات را بشنوند و نباید انتقادات را به مسائل و امور شخصی خبرنگاران و صاحبان رسانه مرتبط کنند.

باید تنوع افکار و اعتقادات را پذیرفت
 دعوت زیر پوستی از خبرنگاران طیف سیاسی خاص، شگرد جدیدی در حذف خبرنگاران مردمی، بی طرف و واقع بین شده که این مسئله باعث انتشار اخبار ضد و نقیض در استان شده و بارها مسئولان نسبت به اخبار منتشر شده از رسانه ها به نقل آنها گلایه مند بودند.

استان لرستان بیشترین حجم رسانه فعال را دارا است و با محاسبه نسبت جمعیت با تعداد رسانه ها متوجه می شویم که لرستان مردم و اهل قلمی آگاه و اندیشمند دارد، اما با وجود این شاهد نوعی برخورد دوگانه از سوی برخی از مسئولین و روابط عمومی ها در برخورد با رسانه های مرکز استان لرستان و سایر شهرستانهای استان هستیم؛ چرا که در برخی جلسات و نشست های خبری با اصحاب رسانه گاها حتی فعالترین رسانه به این جلسات دعوت نمی شوند و این در حالی است که به خاطر عدم دعوت از همه رسانه ها در جلسات خبری سوالات و انتقاداتی وارد است.

مطمئنا روابط عمومی موفق، فاصله گرفتن با منتقدان و فعالان رسانه ای و فقط ارتباط با رسانه‌های نور چشمی و پرداختن به سرتیترهای باب میل مدیران نیست و ایجاد ناراحتی بیشتر برای اصحاب رسانه است و صرف برخورد تند با رسانه های منتقد نمی توان ادعای موفق بودن کرد.

قطعا تا داشتن تعامل مدیران و روابط عمومی ها با رسانه ها راهی دراز در پیش است و آیا نمی بایست عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی را به‌روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی کرد تا اصحاب رسانه از کم‌کاری نهادها در زمینه اطلاع‌رسانی گلایه نداشته باشند.

بارها و بارها اصحاب رسانه درباره دعوت های گزینشی رسانه ها به جلسات  گلایه‌ها و سئوالاتی داشته و متاسفانه هیچ کسی پاسخگو نبوده و با بی اعتنایی روبرو شده است؟!

لذا شایسته است مسئولان نظارتی، شورای اطلاع رسانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت مدیره خانه مطبوعات لرستان نسبت به رفع این تبعیض فاحش، اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده تا به همه رسانه های مرکز استان و سایر شهرستان‌های استان به یک چشم نگریسته شود.
 
ضمن انتقاد به عدم پاسخگویی مسئولین به افکار عمومی و انتقاداتی که در رسانه ها مطرح است، شایسته است مسئولینی که سیاست سکوتی را در قبال این موضوع اتخاذ کرده اند، با نور حق گویی شکسته و به نور امید برای رسانه های مستقل و آزاد اندیش مبدل نمایند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز