خبرگزاری کار ایران

کردرستمی خواستار شد:

ضرورت تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت/کاهش اتکا به شهریه از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۲۶۵

رئیس دانشگاه آزاد واحد لاهیجان راه کاهش اتکای دانشگاه به شهریه دانشجویان را از طریق راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت ارتباط با صنعت و کشاورزی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، سهراب کردرستمی در ششمین نشست شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد استان گیلان که به میزبانی واحد لاهیجان  برگزار شد با بیان اینکه حوزه معاونت آموزشی و بحث آموزش یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید حساسیت بیشتری نسبت به آن داشته باشیم، تاکید کرد: تصویب رشته‌های جدید، بررسی کیفیت آموزش، جذب و ارزیابی استادان از جمله مهمترین دغدغه‌ها است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد لاهیجان با اشاره به تصمیم هیات امنای دانشگاه آزاد مبنی بر کاهش اتکای دانشگاه‌آزاد به شهریه دانشجویان افزود: یکی از راه‌های اجرای این سیاست راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت ارتباط دانشگاه با کشاورزی و صنعت است.

کردرستمی با بیان اینکه واحدهای دانشگاهی استان‌ باید در حوزه آموزش به یکدیگر کمک کنند، عنوان کرد: باید با همکاری هم در استان طوری برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم در همه واحدها از استادان هیات‌علمی تمام‌وقت بهره‌مند شویم و مشکل کمبود استاد هیات‌علمی در برخی رشته‌ها و واحدها را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد لاهیجان خاطرنشان کرد: در تحصیلات تکمیلی براساس بخشنامه‌های موجود باید از استادان با مرتبه علمی استادیار به بالا استفاده کرد و در صورت نداشتن استاد مربوط، باید اقدامات لازم برای جذب وی صورت پذیرد.

وی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی و آماده‌سازی طرحی جامع برای توسعه رشته‌ها، بتوانیم هرم هیات علمی این دانشگاه را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز