خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت خبر داد:

کاهش ٨ درصدی تعداد ورودی ها به زندان جیرفت/ضرورت حضور قاضی ناظر در زندان جیرفت

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۳۴۷

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ٣٣٥ نفر وارد زندان جیرفت شده اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ورودی به این زندان طی ١٠ ماهه ی سال جاری ٨ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا، ‬مجید رستمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در جلسه ی هم اندیشی و بررسی آخرین وضعیت زندانیان شهرستان جیرفت که با حضور مسئولین زندان و قضات در محل دادسرای عمومی و انقلاب جیرفت برگزار گردید، اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان ها در دستور کار سیستم قضائی قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با بیان اینکه زندان این شهرستان با سنواتی بیش از ربع قرن که با ظرفیت اسمی کمتر از ٢٠٠ نفر احداث شده است تصریح کرد: اما در حال حاضر به دلیل آمار بالای جمعیت کیفری، دچار مشکلات متعددی می باشد.

این مقام قضائی بر ضرورت انتقال زندان جیرفت به مکانی بیرون از شهر تاکید و بیان کرد: باتوجه به اینکه زندان فعلی در مرکز شهر و منطقه مسکونی واقع شده است و از لحاظ جغرافیایی نیز وضعیت مطلوبی ندارد، جابجایی آن ضرورت دارد.

وی گفت: با توجه به تراکم بالای جمعیت کیفری در این زندان ضرورت احداث ساختمان و بندهای جدید بیش از گذشته احساس می گردد تا مشکلات زندان در بحث طبقه بندی زندانیان نیز مرتفع گردد.   

رستمی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ٣٣٥ نفر وارد زندان جیرفت شده اند و از این رو حضور یک قاضی ناظر بر زندان مستقل برای زندان جیرفت در جهت حل مشکلات زندانیان ضروری است.

وی تعامل و همکاری سیستم قضائی با مجموعه زندان جیرفت را مطلوب ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: به قضات در خصوص کاهش جمعیت کیفری توصیه موکد شده،که در چارچوب قانون و تا حد امکان به غیر از مرتکبین جرائم امنیتی، جمعیت زندان را کاهش دهند.

رستمی با اظهار به اینکه مجموعه مدیریت زندان جیرفت اقدامات فرهنگی خوبی در راستای ارتقای سطح فرهنگی و معنویت مددجویان صورت پذیرفته است تاکید کرد: مسئول زندان باید مشکلات زندانیان را به مسئولین اجرایی منعکس کند و تا حصول نتیجه و رفع مشکل، پیگیری لازم را بعمل آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز