خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد کردستان خبر داد؛

ایجاد اشتغال برای بیش از دو هزار و ۶۰۰ مددجوی کردستانی

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۴۵۱

مدیر کل کمیته امداد کردستان گفت: ایجاد اشتغال برای بیش از دو هزار و ۶۰۰ مددجوی کردستانی یکی از نمودهای بارز اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال است.

به گزارش ایلنا، قنبر موسی نژاد با بیان اینکه یکی از  برنامه های مهم کمیته امداد ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است، افزود: ۴۱ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال به مددجویان کردستانی  در سال جاری اختصاص داده شده است که ۳۰ میلیارد تومان این مبلغ جزو منابع بانکی و ۱۱ میلیارد تومان نیز از منابع داخلی امداد بوده است.

وی افزود: هدفگذاری کمیته امداد کردستان در سال جاری ایجاد اشتغال، خودکفایی و توانمندی چهار هزارخانوار بوده است که از اول سال ۹۵ تاکنون ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کردستان پرداخت شده است که با این مبلغ برای تعداد  دو هزار و  ۶۱۶  مددجو شغل ایجاد شده است.

موسی نژاد اظهار کرد: با پرداخت این مبلغ شاهد تحقق ۸۵ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال اختصاص داده شده به مددجویان استان بوده ایم و امید است تا پایان سال مابقی اعتبار باقی مانده با همکاری بانک های عامل پرداخت شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از سال ۹۰ به بعد، جشن اشتغال و خود کفایی برای ۱۶ هزار خانوار مددجوی کردستانی برگزار شده است، گفت: سال جاری  نیز چهار هزار مددجوی کردستانی به دلیل خودکفایی از چرخه حمایت کمیته امداد خارج خواهند شد.

مدیر کل کمیته امداد کردستان در ادامه گفت: ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد با هدف ایجاد منبع درآمد، توانمندی و استقلال اقتصادی  و عدم وابستگی به این نهاد انجام می شود.

وی افزود: از دیگر فعالیتهای این نهاد که با هدف توانمندی و ایجاد اشتغال خانواده های تحت حمایت انجام می شود برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره ها ی شغلی، مهارت آموزی، استعدادسنجی و کاریابی برای مددجویان تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با اشاره به اقدامات این نهاد در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: ایجاد طرح‌های اشتغال خرد و زودبازده کمیته امداد برای مددجویان،  یکی از نمودهای بارز اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال است.

وی در ادامه گفت: نظارت پنج ساله کمیته امداد بر طرح‌های اشتغال ایجاد شده برای مددجویان یکی از دلایل پایدار بودن مشاغل ایجاد شده توسط این نهاد است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز