خبرگزاری کار ایران

معارضان ساخت دهکده المپیک:

زمین ساخت دهکده المپیک لرستان غصبی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۴۹۰

ساکنین روستاهای اطراف محل احداث دهکده المپیک معتقدند زمین ساخت دهکده المپیک غصبی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، ساخت دهکده المپیک در مرکز استان لرستان در سال 86 با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس وقت سازمان تربیت بدنی در زمینی به مساحت 252 هکتار در منطقه کمالوند خرم آباد به زمین زده شد و قرار بود در سال 92 به بهره‌برداری برسد.

وزیر ورزش و جوانان از دهکده المپیک خرم آباد بازدید کرد و در حین این بازدید ساکنین روستاهای اطراف نیز به عنوان معارض و به نشانه اعتراض در محل حضور داشتند.

 کسانی که زمین های شان برای ساخت این مجموعه قرار بوده است توسط دولت خریداری شود، اظهار می کنند که تاکنون یک ریال نیز بابت زمین های واگذار شده، دریافت نکرده اند.

یکی از ساکنین روستای پروانه کمالوند که از معارضین است، می گوید: حدود 72 هکتار زمین سال 1372 از زمین های ما برای ساخت این مجموعه گرفته شده است و تحت عنوان منابع طبیعی به مسکن و شهرسازی واگذار شده است.

وی می افزاید: مسکن و شهر سازی نیز زمین را به اداره کل ورزش و جوانان فروخته است و این اداره کل 85 میلیارد ریال بابت ساخت این مجموعه پول به مسکن و شهرسازی پرداخت کرده است و اکنون بعد از 23 سال شکایت بازی و دوندگی از دیوان عالی کشور رای گرفته ایم.

رای صادره از دیوان عالی کشور در سال 89 این اداره کل را موظف کرده است که پول زمین های ما پرداخت شود اما تاکنون یک ریال نیز بابت زمین های واگذار شده دریافت نکرده ایم و کسی پاسخگوی ما نیست.

بیرانوند یکی دیگر از ساکنین محل می گوید: در آن زمان استاندار وقت در مسجد محل به ما قول شفاهی داد که حتی یک وجب زمین نیز بدون رضایت روستاییان محل دست نخواهد خورد و حتما پول زمین های کشاورزان پرداخت می شود.

 یکی از بزرگان و ریش سفیدان روستای کمالوند نیز می گوید: کشاورزی شغل و پیشه چند صد ساله ما است و کشاورزان همواره با عرق جبین و قوت بازوی خود نان حلال در می آورند و با تولید گندم و جو و ... کشاورزان است که کشورمان به خودکفایی رسیده و مانع احتیاج و وابستگی به بیگانگان برای تامین مایحتاج اولیه خود  شده ایم.

وی می افزاید: اکنون که زمین های مرغوب ما که بهترین محصول گندم و جو را تولید می کنیم، برای ساخت این مجموعه از ما گرفته شده است و حتی به فرزندان مان اجازه کارگری در این مجموعه را نمیدهند.

شخص دیگری میگوید: اکنون جوانان ما بیکار شدهاند و حسرت روزهای خوش کشت گندم را میخورند.

 هدف از اجرای این طرح افزایش تعداد کمپ های ورزشی کشور ، افزایش سرانه ورزشی استان ، ایجاد محلی برای برگزاری مسابقات مهم بین‌المللی و جهانی و برپایی اردوهای مختلف ورزشی در لرستان اعلام شده بود.

در این دهکده 23 طرح ورزشی شامل 2 ورزشگاه 15 هزارنفری، سالن ژیمناستیک و سالن سرپوشیده دوومیدانی و چند بخش دیگر ورزشی طراحی شده که این طرح ها تاکنون به دلیل کمبود اعتبار اجرا نشده اند.

این پروژه مهم ورزشی در طول 9 سال اخیر بارها به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است و انتظار میرود وزیر ورزش و جوانان و استاندار لرستان به عنوان مقام ارشد استان نسبت به رفع مشکلات این مجموعه و حل مشکل کشاورزان و معارضان این مجموعه نگاه ویژه ای داشته باشند.

گزارش از سجاد آریان پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز