خبرگزاری کار ایران

به همت دانشگاه آزاد لاهیجان؛

سومین همایش راه‌اندازی کسب و کار پایدار بر پایه تولیدمحتوای محلی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۵۰۹

سومین همایش راه‌اندازی کسب و کار پایدار بر پایه تولیدمحتوای محلی در سالن خواجه نصیر دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لاهیجان، سومین همایش راه‌اندازی کسب و کار پایدار بر پایه تولیدمحتوای محلی با حضور تهیه کننده مجموعه «دیرین‌ دیرین» در سالن خواجه نصیر دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

این مجموعه با هدف ایجاد ارتباط مستقیم بین دانشگاه و صنعت ICT و نگاه کارآفرینی و آشنایی با راه‌اندازی کسب و کار پایدار به دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان آمده بود.

در این جلسه همکاری برای ساخت «دیرین دیرین» استانی، همکاری برای ساخت قسمت‌های استانی دایره المعارف انیمیشنی گیگیول، همکاری برای راه اندازی رسانه‌های محلی، همکاری در زمینه «دیرین دیرین» آکادمی، همکاری در مورد تولید گیم و اپ محلی دیرین دیرین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از تجارب شخصی در راه اندازی «دیرین دیرین» و در مورد راه اندازی یک کسب وکار پایدار برپایه‌ی تولید محتوای بومی و برای راه‌اندازی رسانه محلی دعوت به همکاری صحبت شد.

فرزاد توکلی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در این همایش، ارتباط تنگاتنگ با دانشگاهها را لازمه ارتقاء جایگاه ICT در استان دانست و افزود: تولید محتوای الکترونیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، امروزه براساس آنچه که گفته می شود، سهم ایران از تولید محتوا در جهان حداکثر بین یک الی سه درصد است که این آمار دقیق نیست و حتی اگر فرض کنیم سه درصد نیز می باشد بازهم با وجود جامعه آماری افرادی که از فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیکی استفاده می کنند این آمار قابل توجه نمی باشد.

فرزاد توکلی افزود: اگر ما تولید محتوا نداشته باشیم با سیر عظیمی از محتوای کشور های بیگانه مواجه می شویم و این امروزه مشکلی است که با آن در شبکه های مجازی مواجه هستیم و باعث ایجاد نگرانی هایی در خانواده ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف برگزاری این چنین نشست‌هایی بیان این است که امروزه با کمترین امکانات می توان با استفاده از دانش خود کسب و کاری را راه اندازی و خلق ثروت کرد چرا که ایجاد کار دیگر همچون گذشته به سرمایه های کلان و ایجاد شرکت های بزرگ نیازمند نیست برای نمونه می توان به کسب و کار های ایجاد شده توسط محمد ابوالحسنی تهیه کننده دیرین دیرین اشاره کرد.

توکلی عنوان کرد: امروزه بیش از ۶۰ درصد فناوری اطلاعات و ارتباطلات در اختیار اپراتورها و ۴۰ درصد نیز در حوزه آی تی و تولید محتوا می باشد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان اظهار داشت: در دنیا این درصد ها در حال جا به جا شدن است و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ درصد فناوری اطلاعات و ارتباطات در اختیار حوزه آی تی و ۲۰ درصد باقی مانده در اختیار اپراتورها باشد چرا که در حوزه اپراتور ها محدودیت وجود داشته، اما در تولید محتوا هیچ گونه محدودیتی از لحاظ تعداد و سرویس‌ها  وجود ندارد.

وی افزود: در سال ۲۰۲۰ ارزش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا حدود پنج هزار میلیارد یورو خواهد بود، ایران می بایست در سال ۱۳۹۵ در این حوزه در دنیا حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می کرد، در حالی که فقط ۳۵ هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم و این اختلافی حدودا ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی را در سهم ایران از درآمد های فناوری اطلاعات دنیا نشان می دهد.

توکلی با اشاره به اهمیت تولید محتوا در ایران، گفت: اگر ترافیک شبکه اینترنت به خصوص شبکه اینترنت موبایلی را بررسی کنیم این ترافیک به اشتراک‌گذاری فایل، موسیقی، عکس، ویدیو و چندرسانه‌ای‌ها اختصاص می یابد، امروزه ویدیو ها بیشترین رشد را در تولید محتوا در دنیا داشته است .

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان خاطرنشان کرد: در حوزه تولید محتوا با علاقه‌ای که دوستان در حوزه‌های دانشگاهی و تخصصی دارند آنچه انتظار داشتیم، محقق شد و امیدوارم بتوانیم در بین افرادی که طی دو روز در همایش‌های راه‌اندازی کسب و کار پایدار بر پایه تولیدمحتوای محلی در گیلان شرکت کردند تیم‌هایی که برای تولید محتوای مجموعه «دیرین دیرین» و مجموعه‌های دیگر موردنیاز هستند شناسایی و دعوت به همکاری شوند.

محمد ابوالحسنی تهیه کننده مجموعه دیرین دیرین نیز در نشست مشترک با دانشگاه آزاد لاهیجان، مراکز رشد دانشگاهها، پارک علم و فناوری گیلان و فعالان حوزه IT و علاقه مندان به حوزه انیمیشن افزود: تیم برنامه ما در حال شناسایی ظرفیت ها بوده که پس از بررسی و انتخاب مدیر منطقه ای در استان گیلان، این برنامه با گویش محلی (گیلکی) در گیلان تهیه و پخش می شود.

وی با بیان اینکه این برنامه با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، پارک علم و فناوری گیلان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تهیه و تولید می شود، خاطر نشان کرد: با این اقدام ظرفیت بالایی در اشتغال گیلان بوجود خواهد آمد که بخشی از دغدغه های حوزه اداره کل ICT که جذب دانشجویان حوزه IT می باشد، نیز مرتفع و فرصت اشتغال را برای فعالان حوزه انیمیشن بوجود خواهد آورد.

تهیه کننده برنامه دیرین دیرین در تشریح اقدامات خود برای استان گیلان گفت: چند اقدام را برای گیلان در نظر گرفته ایم که یکی از آنها راه اندازی رسانه محلی است که با این کار، دیرین دیرین استانی فعال و با گروه های مستعد استان قرارداد همکاری امضا می شود و دیرین دیرین استانی با گویش و فرهنگ گیلان تولید و منتشر می شود.

وی به پروژه گیگول به عنوان یکی دیگر از اقدامات خود در گیلان اشاره و بیان داشت: پروژه گیگول یکی دیگر از فعالیت هایی است که در دستور کار داریم. در این پروژه که دایره المعارف انیمیشن خواهد بود، ایران را به ۶۰۰ منطقه تقسیم و برای هر منطقه ۵۰ قسمت انیمیشن، ۱۰۰ ثانیه ای تهیه خواهد شد که هر قسمت به معرفی، مکان های دیدنی، صنایع دستی و جاذبه های استانی با گویش های محلی اختصاص خواهد یافت.

ابوالحسنی ادامه داد: ما این محصول را ساخته‌ایم و با کشورهای مختلف در حال تبادل هستیم که این گونه انیمیشن‌ها به کشورهای مختلف انتقال پیدا کند. ما تصمیم گرفته‌ایم که برای سال ۱۴۰۰ موثرترین رسانه کشور باشیم و علاوه‌ بر این یک کارآفرینی را هم ایجاد کنیم و محصولات خود را به تولیدات محلی هم بکشانیم. می‌خواهیم با کمک مردم محلی هر منطقه در ایران، محصولات انیمیشنی را ایجاد کنیم که برای مردم آن منطقه جذابیت داشته باشد. این کار هم کارآفرینی ایجاد می‌کند و هم درآمدزایی بالایی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در اجرای این پروژه از چند شرکت دعوت به همکاری خواهیم کرد تا بتوانیم شناخت خوبی را از هر منطقه به علاقه مندان بدهیم.

ابوالحسنی ابراز امیدواری کرد، با حمایت اداره کل ICT استان و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و پارک علم و فناوری بتوان با استفاده از تولید محتوای بومی به ایجاد کسب و کارهای پایدار در استان برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز