خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:‬

آغاز به کار مجدد مجموعه پدیده شاندیز به زودی

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۷۴۴

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از آغاز فعالیت های مجدد مجموعه پدیده شاندیز در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ‬ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست بررسی مشکلات پدیده شاندیز با حضور وزیر کشور اظهار کرد: با توجه به سئوال اینجانب از وزیر کشور در خصوص آخرین وضعیت عدم ساماندهی مجموعه پدیده شاندیز که در کمیسیون امنیت ملی مجلس در دستور کار قرار گرفت، صبح امروز وزیر کشور در نشست مشترک با رئیس کمیسیون اقتصادی به تبیین آخرین اقدامات انجام شده در این خصوص پرداخت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با توجه به صحبت‌های وزیر کشور در خصوص مشکلات متعددی که شرکت پدیده شاندیز در حوزه های مختلف همانند عدم وجود مجوزهای لازم برای ساخت و ساز که بعضا ساخت و سازهای خلاف قانون بوده است و همچنین تصرفات غیرقانونی در حوزه زمین و اراضی، فروش سهام به شکل غیرقانونی و نیز موضوع بحث سوداگری در قیمت سهام و همچنین مشکلات خاصی از جمله تامین مالی که در چهارچوب قانون صورت نپذیرفته است، متاسفانه پیامد های آن موجب ایجاد مشکلات برای سهامداران و بستانکاران این شرکت گردیده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالب وزیر کشور مبنی بر تشکیل تیم تخصصی در وزارت کشور برای بررسی مشکلات این مجموعه ابراز کرد: با پی گیری های انجام شده پیش بینی ما این است که ظرف یکی٬ دو هفته آینده امکان خرید و فروش سهام بر اساس هماهنگی هایی که با مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی صورت گرفته است در تالار معاملات اختصاصی امکان پذیر و عملیاتی شود.

پورابراهیمی با اشاره به گزارش وزیر کشور در این نشست مبنی بر تغییر هیات مدیره مجموعه پدیده شاندیزخاطر نشان کرد: با اعلام وزیر کشور وهماهنگی های صورت گرفته بخش زیادی از مشکلات این مجموعه  برطرف شده است و با توافق صورت گرفته با بانک مرکزی بخشی از تامین مالی مورد نیاز این مجموعه از طریق  خط اعتباری انجام خواهد شد.

آغاز به کار مجدد مجموعه پدیده شاندیز به زودی

وی با اشاره به حل مشکلات مربوط به اسناد و مدارک این مجموعه افزود: با اعلام وزیر کشور در این نشست، پیگیری لازم برای اخذ مجوز کلیه پرونده‌ها و پروانه‌هایی که فاقد مجوز بودند با رعایت ضوابط قانونی انجام شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: وزیر کشوردر این نشست از همکاری خوب وزیر راه و شهر سازی در خصوص  حل مشکلات ساختمان اصلی که افزایش طبقات داشتند و فاقد مجوز بودند خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری هایی که توسط کارگروهی که در مجموعه وزارت کشور تشکیل شد٬ این موضوع به جمعبندی نهایی رسید و همچنین موضوع بحث تصرفات زمین و حوزه اراضی هم پیگیری شد که با هماهنگی مجموعه جهاد کشاورزی و سازمان های مرتبط با آن با اعمال روش های قانونی مشکلات برطرف شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به پی گیری های صورت گرفته از سوی وزیر کشور و مجلس بخش زیادی از این ظرفیت ها عملیاتی شده است و امیدواریم  در هفته های آینده مشکلات ناشی از عدم امکان خرید و فروش سهام این شرکت که به شکلی در حوزه تصمیم گیری دستگاه قضایی بود با یک رویکرد جدید عملیاتی شود.

پورابراهیمی اظهار کرد: با توجه به حمایتهایی که مجموعه های مختلف و پیگیری هایی که از طرف مجلس در خصوص حل مشکلات مجموعه پدیده شاندیز صورت گرفته است٬ امیدواریم این شرکت بتواند بدون تکرار تخلفات گذشته و با روی کار آمدن هیات مدیره جدید و بر اساس ضوابط و مقررات به مرور زمان به جایگاه قبلی خود برگردد و حق و حقوق سهامداران و طلبکاران را پرداخت کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پایان با ابرازامیدواری از اقداماتی صورت گرفته در خصوص حل مشکلات مجموعه پدیده شاندیز خاطر نشان کرد: با شرایطی که در روزهای آینده عملیاتی می شود مجموعه عظیمی از سهامداران شرکت پدیده شاندیز و و نیز طلبکاران مدت هاست منابع آن ها بلوکه شده است مطالبات و حق و حقوقشان را دریافت نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز