خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

کمبود اشتغال کلیدی‌ترین عامل مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۰۲۷

استاندار زنجان گفت: کمبود اشتغال کلیدی‌ترین عامل مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرهاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری استاندار زنجان، امروز شنبه (30 بهمن) در ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با کارگروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: حاشیه نشینی و پیامدهای آن انکارناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه عمده آسیب‌های‌اجتماعی از حاشیه نشینی در شهرها ایجاد شده است، گفت: حاشیه نشینی از دهه 70 شروع شدند و به جهت خشک شدن سفره‌های زیرزمینی و قنات و مشکل اشتغال در روستاها، اهالی روستاها به مرکز شهرستان ها و مراکز استانی مهاجرت کرده و ساکن شدند.

استاندار زنجان به نگرانی‌های سکونت گاه‌های غیراستاندارد اشاره کرد و افزود: آب اولین نیاز زیستگاه هاست که در صورت خشک شدن آن زندگی و اشتغال مختل می شود و چنین معضلاتی را به دنبال دارد.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه استمرار این وضعیت به افزایش حاشیه نشینی منجر می‌شود، گفت: در استان زنجان به بحران کم آبی و کمبود آب های زیرزمینی نرسیده ایم.

استاندار زنجان کلیدی‌ترین عامل مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها را کمبود آب و اشتغال عنوان کرد و افزود: در صورت عدم استقرار امکانات در مسکن مهر، این پروژه می تواند به بخشی از مشکلات حاشیه نشینی در آینده تبدیل شود.

درویش امیری با بیان اینکه تلاش برای کم کردن ناهمگونی اجتماعی در سکونت‌گاه‌های رسمی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: ما نمی‌توانیم امروز به طور مستقیم به خانواده های این مناطق کمک کنیم و از حاشیه نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی بیرون بیاوریم ولی ارائه خدمات عمومی، ایجاد پارک های محلی، گسترش برنامه های عمومی در محلات می تواند در این زمینه موثر باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه نیازی به افزایش شهر زنجان نداریم، گفت: بی جهت به فضای شهر زنجان اضافه نشود که در آینده با مشکلاتی در زمینه ارائه خدمات به ساکنین این مناطق روبه رو نشویم.

وی به کولاک و برف در 24 ساعت گذشته و تلاش گروه‌های امدادی در محورهای کوهستانی و راه های مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی گروه های امدادگر در تمام صحنه ها حاضر بودند.

درویش امیری به اشاره به اینکه شب گذشته به 3 هزار و 345 نفر امدادرسانی شد، خاطرنشان کرد: به 782 خودرو در مسیر امدادرسانی شد.

مقام عالی استان در پایان سخنان خود، با بیان اینکه 2 هزار و 75 نفر در شب گذشته در استان زنجان اسکان داده شد تا صبح بتوانند راه خود را ادامه دهند، اظهار کرد: 5 تن از بانوان باردار در مسیر به بیمارستان ها منتقل شدند که این تلاش ها باعث شد حادثه تلخی در استان رخ ندهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز