خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان خبرداد:

کاشان در جمع پنج شهر نامزد کتاب ایران

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۰۹۳

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: در سومین دوره جشنوارۀ انتخاب پایتخت کتاب ایران، شهرستان کاشان در جمع پنج نامزد نهایی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا "مصطفی جوادی مقدم" در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در جشنواره سوم، 102 شهر متقاضی پایتخت کتاب بودند که با توجه به کیفیت اجرای طرح های ترویج کتابخوانی و اشاعه فرهنگ مطالعه، کاشان در میان پنج نامزد نهایی معرفی شده است و آیین پایانی این جشنواره در دوم اسفند برگزار خواهد شد .

به گفته وی، توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، نیازمند برنامه ریزی جدی برای مدت زمانی بیش از یک دهه است و برگزاری جشنواره‌های ترویج کتابخوانی، رقابت مبارکی است که در سه سال گذشته اتفاق افتاده و حتی به روستاهای کشور، سرایت کرده است و حدود یک هزار روستا در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شرکت کردند.

کاشان در جمع پنج شهر نامزد کتاب ایران

وی تصریح کرد: برگزاری سه جشنوارۀ انتخاب پایتخت کتاب ایران، روستاها و عشایر دوستدار کتاب و جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله طرح هایی بود که در دولت تدبیر و امید با هدف ترویج کتابخوانی و توسعه فرهنگی جامعه اتفاق افتاد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: در سال جاری با جلب مشارکت دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تلاش کردیم که در قالب 130 برنامه و طرح، فعالیت ترویج کتابخوانی را از مدرسه و مسجد و ادارات تا مهد کودک و تاکسی تلفنی در شهرستان کاشان توسعه و گسترش دهیم.

وی‌اظهار داشت: سه شنبه گذشته روسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 20 شهر نامزد مرحله نیمه‌نهایی، در جلسه ای با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح ها و برنامه های خود در یک سال گذشته دفاع کردند.

جوادی مقدم افزود: 130 باشگاه کتابخوان کودک و نوجوان در کاشان تشکیل شد که آیین پایانی اولین جشنواره جام باشگاه‌ها نهم اسفند ماه در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز