خبرگزاری کار ایران

قائدی به ایلنا خبر داد:

واگذاری جمع‌بندی خسارت‌های سیل در استان‌بوشهر به وزیر ارتباطات

در سفر اخیر وزیر ارتباطات به استان‌بوشهر و بازدید از مناطق سیل‌زده، جمع‌بندی میزان خسارات سیل برای رسیدگی و جبران به وی واگذار شد تا به دولت گزارش شود.

قاسم قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت:‌ به‌دنبال سامانه‌های بارشی که از یکشنبه 24 بهمن شروع و استان را تحت‌الشعاع قرار داد، بیشترین بارندگی‌ها در حوزه جم 447 میلی‌متر و کمترین میزان بارندگی را شهرستان‌بوشهر داشته با میزان 40 تا 50 میلی‌متر. همچنین میزان بارندگی در عسلویه 285 میلی‌متر و دیر 79 میلی‌متر بوده است.

قائدی افزود: طغیان رودخانه‌های استان فارس از طرف بالا به این استان سراریز شده بودند.

مدیرکل مدیریت ستاد بحران استان بوشهر تصریح کرد: در پی طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر به تاسیسات محورهای مواصلاتی، زیرساخت‌های شبکه‌های شهری و روستایی و شبکه آب‌و‌فاضلاب استان خسارات زیادی وارد شده است. 

قائدی افزود: میزان خسارات راه‌ها 42 میلیارد و 400 میلیون تومان، فاضلاب‌های روستایی 42 میلیارد تومان، تاسیسات آب‌منطقه‌ای 194 میلیارد و 50 میلیون تومان، تاسیسات زیربنایی برق 6 میلیارد تومان، بخش کشاورزی هزار و 885 میلیارد تومان، زیرساخت‌های عمومی نظاره پرورش میگو حدود 11 میلیارد تومان، تاسیسات گاز یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان، مخابرات یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

وی عنوان کرد: قبل از وقوع سیل در استان‌بوشهر جلسات پیشگیری و پیش‌بینی در ستاد بحران تشکیل شد و تمامی دستگاه‌ها آمادگی کامل داشتند و خدمات امداد و نجات به شهروندان روستاها، شارژ انبارهای امدادی هلال‌احمر انجام شده و تیم‌های اورژانسی در مناطق مختلف شهرستان‌ها مستقر شده بودند.

قائدی افزود: 8 محور در سطح استان به‌دلیل سیل مسدود شده که از جمله می‌توان محورهای دلوار به دیر، بوشهر به کنگان، دشتستان به بوشهر،‌ دشتستان به مناطق کوهستانی شهرستان کلمه را نام برد.

وی گفت: محور برازجان به گناوه(پل کلل) مسدود ولی کمتر از 24 ساعت بازگشایی شد. همچنین محور بوشهر به گناوه و محور ساحلی پلوموت به دیر مسدود بود.

مدیرکل مدیریت ستاد بحران استان‌بوشهر عنوان کرد: همچنین در ‌13 تا 15 روستا قطع گاز داشتیم و در عرض 24 ساعت وصل شدند. خطوط دو شهرستان عسلویه و جم تا 48 ساعت قطع بودند چراکه دچار آب‌گرفتگی و اجازه امدادرسانی نمی‌دادند.

وی افزود: در طول چند روز سیل‌گرفتگی در استان 9 بار بالگرد امدادرسانی به مناطق مختلف سیل‌زده را داشته‌ایم. متاسفانه خانم 40 ساله‌ای هم در اثر ریزش سقف آغل‌گوسفندان بوده فوت کرد و تعدادی مصدوم که البته به کمک نیروهای امدادی سرپایی درمان شدند.

قائدی در پایان افزود: از 10 شهرستان‌ بوشهر، 8 شهرستان درگیر سیل بودند. شب‌گذشته جلسه ستاد بحران با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات برگزار شد. وی از مناطق سیل‌زده هم بازدید کردند و با همراهی استاندار، بنده و مسئولان دستگاه‌های اجرایی بوشهر میزان خسارات جمع‌بندی شده به وی واگذار شد که به دولت گزارش شود که ان‌شاالله به‌زودی جبران میزان این خسارت‌ها به استان بوشهر واگذار شود.

کد خبر : ۴۶۱۵۳۸