خبرگزاری کار ایران

وزنه‌برداری تهران باید خانه‌وزنه‌برداری داشته باشد؛

فرهادی: 2 میلیون گرفته‌ایم، 250 میلیون هزینه کرده‌ایم/ صدا و سیما از ما حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۸۴۸

رئیس هیات وزنه‌برداری استان تهران گفت: برای پیشبرد اهداف‌مان به خانه وزنه‌برداری نیاز داریم.

به گزارش ایلنا، «تورج فرهادی» در گفت وگو با خبرنگاران ابتدا درمورد وضعیت فعلی هیات وزنه‌برداری استان تهران، اظهار داشت: تحرکی که در حال حاضر در هیات وزنه برداری استان تهران ایجاد شده، هم به پرورش استعدادها و هم به حضور موثر و چشمگیر قهرمانان در میادین داخلی و بین المللی، کمک شایانی کرده است.

وی افزود: البته ما در ابتدای راه هستیم و ادعایی هم نداریم اما عملکرد ما نشان می‌دهد که‌ روند حرکتی هیات وزنه برداری استان تهران رو به رشد است.

رئیس هیات وزنه برداری استان تهران درباره شرایط گذشته این هیات نیز تصریح کرد: در سال های نه چندان دور، هیات استان تهران شرایط بسیار مطلوبی داشت و در تمامی مسابقات کشوری و در همه رده‌های سنی، با اقتدار قهرمان می شد اما در مقاطعی و به دلایلی، این روند متوقف شد و حتی تا مرز تعطیلی نیز پیش رفت.

وی ادامه داد: در هنگام ورود ما به هیات تلاش‌کردیم از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم که البته در سال نخست و به دلایل مختلف، نتوانستیم به اهداف‌مان برسیم، به طوری که در پایان سال ۹۴ و در یک برنامه رادیویی، از مردم تهران عذرخواهی کردم و قول جبران دادم.

فرهادی با اشاره به این که در سال ۹۵ سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در هیات وزنه‌برداری استان تهران تدوین شده است، یادآور شد: در برنامه کوتاه مدت به دنبال قهرمانی در سطح کشور بودیم که خوشبختانه در رده‌های سنی‌جوانان و بزرگسالان عنوان قهرمانی را به دست آوردیم هرچند در قسمت نوجوانان هم می توانستیم قهرمان شویم.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه میان مدت، نگاه ما به المپیک ۲۰۲۰ توکیو است که‌ طی آن، نماینده یا نمایندگانی از استان تهران در ترکیب تیم ملی در رقابت های المپیک حضور داشته باشند و بالاخره در برنامه بلندمدت، به دنبال این هستیم که‌ هیات استان تهران در میادین بین المللی و جهانی، به جایگاهی رفیع دست پیدا کند.

رئیس هیات وزنه برداری استان تهران در ادامه به گزارش عملکرد این هیات در سال ۹۵ پرداخت و گفت: در سال جاری، برنامه‌های خوبی برگزار کردیم که‌ به تحکیم جایگاه هیات استان تهران منجر شد، از جمله برگزاری لیگ نونهالان برای نخستین‌بار، برپایی جشن خانوادگی برای وزنه‌برداران استان، راه‌اندازی باشگاه های سازنده در پاکدشت، اسلامشهر و شهر قدس، مذاکره با شهرداری تهران و آموزش و پرورش برای ترویج رشته وزنه برداری در بین محلات و مدارس و مذاکره با دانشگاه پیام نور که طی آن قهرمانان استان تهران بتوانند بدون کنکور وارد این دانشگاه شوند.

فرهادی همچنین در مورد واگذاری سالن اختصاصی به هیات وزنه برداری استان تهران افزود: قرار بود در منطقه ۷ سالنی در اختیار ما قرار بگیرد که اخیرا مشکلاتی را در خصوص استحکام این سالن مطرح کرده اند. از این رو، بنده تیمی را از سازمان نظام مهندسی مامور بررسی استحکام این سازه کرده ام.

وی با بیان این که وزنه برداری استان تهران با این همه استعداد و قهرمان باید خانه وزنه برداری داشته باشد، ادامه داد: در صورتی که سالن موردنظر در منطقه ۷ مورد تایید سازمان نظام مهندسی قرار نگیرد، به دنبال فراهم کردن سالنی دیگر خواهیم بود.

رئیس هیات وزنه برداری استان تهران، در پاسخ به این سئوال که هزینه‌های برنامه‌های هیات از کجا تامین می‌شود، اظهار داشت: بودجه دریافتی ما از فدراسیون، ۲ میلیون تومان بوده که تنها حقوق یک ماه یکی از پرسنل ما در هیات است. این در حالی است که‌ تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کرده ایم که بخش زیادی از آن از محل جذب اسپانسرها بوده است. هرچند که‌ ما انتظاری هم از فدراسیون نداریم. چرا که‌ آنها هم با محدودیت منابع مالی روبرو هستند.

فرهادی در پایان، از بی‌توجهی صدا و سیما به ورزش مدال‌آور وزنه برداری انتقاد کرد و یادآور شد: صدا و سیما تنها در زمان المپیک و در شرایطی که‌ کاروان ایران چشم به مدال‌های وزنه‌برداران کشورمان دارد، مسابقات وزنه برداری را پخش می‌کند، در حالی که ما در طول سال، نیازمند حمایت های صدا و سیما و البته سایر رسانه ها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز