خبرگزاری کار ایران

رزم حسینی در آیین افتتاح نمایشگاه مطبوعات کرمان:

باید اجازه دهیم روحیه نقدپذیری در جامعه رشد کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۵۷۷

استاندار کرمان گفت: ابتدا باید ما مسئولان نقد را بپذیریم و اجازه دهیم سطح و روحیه نقدپذیری در جامعه رشد کند.

‫به گزارش ‬ایلنا، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان صبح امروز در آئین افتتاح سومین نمایشگاه بزرگ مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان با عنوان اینکه در فضایی که دولت تدبیر و امید ایجاد کرده امروز این نمایشگاه بعد از ١٣ سال دایر شده است با اشاره به اینکه نباید فراموش کنیم که ما در چه شرایطی در حال اداره کشور هستیم افزود: شرایطی که اطراف ما مملوء از اختلاف، جنگ و خونریزی است و خیلی ها چشم طمع به ایران با ثبات و مقتدر امروز دوخته اند، به همین جهت نقش رسانه و مطبوعات به ویژه دراین دوره که عصر ارتباطات می باشد، بسیار تعیین کننده است.

رزم حسینی با بیان اینکه در وهله اول مسئولان و مدیران، مسئول اتحاد کشور هستند ادامه داد: اگر ما وظیفه خود را درست انجام دهیم می توانیم به اتحاد استان کمک کنیم، مطبوعات نیز در این زمینه نقش زیادی دارند، البته ابتدا باید ما مسوولین نقد را بپذیریم و اجازه دهیم سطح نقدپذیری افزایش یابد و به تقلید از پیشوایمان مولای متقیان که خود پیشگام برای نقد شدن بود، ابتدا این مساله را پذیرا باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه امروز رسانه های دیجیتالی در سراسر دنیا گسترش یافته و سرعت اطلاعات با کمترین زمان در حال انتشار است بیان کرد: باید ضریب مطالبه گری را در استان به درستی افزایش دهیم و بی راهه نرویم.

وی عنوان کرد: لازم است خود مطبوعات در شبکه مجازی راه را درست کنند تا اطلاعات غلط و انتقادات غیر کارشناسی اصلاح شود چراکه خیلی از مسائل به دلیل عدم اطلاع رخ می دهد.

رزم حسینی افزود: ما در استان آماده ایم تا نقد شویم یعنی همه مسئولان آمادگی نقد شدن دارند، بنابراین باید کاستی ها بیان و خدمت ها نیز تقویت شود و اگر ایده ای امروز در استان کرمان بیان شد باید به درستی نقد شود، از کسانی که آگاهی ندارند و اطلاع رسانی درست به آنها داده نشده است چه انتظاری می توان داشت؟

وی در ادامه گفت: استان آماده است تا سطح مطالبه گری را با فکر، احترام و متانت افزایش دهد و باید اجازه دهیم این تابو شکسته شود، هرچند که ممکن است افرادی مقاومت کنند اما به مروز زمان درست می شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه پیشینه اداری کشور ما و کشورهای پیشرفته در ١٠٠ سال اخیر به این نتیجه رسیده است که توسعه در همه بخش ها نیازمند ایفای نقش دولت ها به صورت پشتیبانی است نه دخالت، افزود: نظام اداری ما کشش این مساله را نداشت اما یک شهرستان را به بخش غیردولتی واگذار کردیم تا پیشرفت کند و امروز ١٨ موسسه اقتصادی اعتماد کرده و پا به این استان گذاشته اند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه ما به دنبال یک الگوی پایدار در استان کرمان هستیم، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی مردمی است نه دولتی و این شاه کلید و راهبرد اقتصادی کشور است، مردم را نیز رسانه ها می توانند به عرصه اقتصاد وارد کنند.

استاندار کرمان تاکید کرد: مطبوعات نباید با یک خبر نادرست و بد اعتبار خود را زیر سوال ببرند بلکه باید با اشراف کامل اقدام به انتشار مطالب کنند، ضمن اینکه نخبگان باید وارد شوند و به نسل جوانی که شرایط امروز کشور را می بیند باید اطلاع رسانی صحیح شود تا اعتماد این نسل برگردد به طوریکه در برخی شهرستان های استان مانند قلعه گنج، رودبار و گلباف این اعتماد بازگشته است.

وی درپایان با بیان اینکه باید کاری کنیم تا جایی که می شود زمینه اختلاف را برچینیم، خاطرنشان کرد: باید زیاد کار کنیم چراکه فاصله پیشرفت ما خیلی زیاد است و لازم است فضای وحدتی که فعلا ایجاد شده پایدارتر شود تا فرصت برای ایجاد کار، تلاش و فرهنگ غنی اسلامی فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز