خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد:

صادرات 125 میلیون دلاری محصولات دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۶۲۶

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: میزان صادرات محصولات دانش بنیان در دولت یازدهم به بیش از 125 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قشم، وحید احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:صادرات فناوری و محصولات دانش بنیان در دولت یازدهم به بیش از 125 میلیون دلار رسیده است.

وی بازارهای هدف این محصولات را کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی عنوان کرد و افزود:محصولاتی در حوزه های انرژی، نانو، گیاهان دارویی فراوری شده، آی تی و آی سی تی بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سیاست های دولت یازدهم را عامل  همگرایی بین دستگاه های مختلف و شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: در دولت یازدهم شرکت های دانش بنیان با رشد چشمگیری به بیش از 2900 شرکت رسیده است که تعدادی در پارک های علم و فن آوری و مراکز رشد و تعدادی نیز در بیرون از این مجموعه ها قرار دارند.

وی افزود: بیش از 39 پارک علم و فناوری و 180مرکز رشد در سراسر کشور در حال فعالیت هستند و دو پارک دیگر نیز در شرف دریافت مجوز قرار دارند.

احمدی ادامه داد: بیش از 4000  هزار شرکت و هسته فن آور از مجموعه پارک ها و مراکز رشد ایجاد شده که موجب اشتغال بیش از 30 هزار متخصص و صاحب فن شده است.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت در بخش پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در سال 94، 1200میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است که ارزش افزوده این سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد ریال می باشد.

احمدی اظهار داشت: در شرکت های دانش بنیان علاوه بر ایجاد فضای اطمینان و اثرگذاری در حوزه اقتصادی و ایفای نقش موثر در اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان، فضای اطمینان و امید به زندگی در جوانان تحصیل کرده نیز ایجاد شده است.

وی گفت: برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، صندوق های پژوهش و فناوری که در برنامه پنجم مغفول مانده بود در دولت یازدهم به صورت قانون دائمی مصوب شده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: تاکنون 22 صندوق پژوهش و فناوری فعال شده که علاوه بر افزایش کمی، بر کیفیت ارائه خدمات آنها نیز افزوده شده است.

وی افزود: برگزاری المپیاد طرح های کسب و کارهای دانشجویی با همکاری پارک های علم و فناوری در 2 سال گذشته، جشنواره ایده های برتر و بررسی بیش از سه هزار ایده برتر در دولت یازدهم زمینه کشف استعداد جدید در بین دانشجویان را فراهم کرده تا استارت آپ ها به صورت نظام مند و مشخص مدیریت شوند.

مدیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به افزایش 20 درصدی بودجه پیشنهادی دولت برای فعالیت های دانش بنیان در سال آینده نیز گفت: دستگاه ها با وزارت علوم در دولت یازدهم ارتباط نزدیکتری برقرار کردند و پژوهش های دانشگاهی با نیازهای کشور و بازار هماهنگتر از گذشته شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه فعالیت های دفاعی قرارداد انجام پژوهش به ارزش 12 هزار میلیارد ریال در حال اجراست، قراردادی در زمینه صنایع بالادستی (توسعه 20 میدان نفتی) به ارزش 10 هزار میلیارد ریال و تفاهم نامه ای برای پژوهش در صنایع پایین دستی به ارزش هفت هزار میلیارد ریال با مرکزهای دانشگاهی و پژوهشی بسته شده است.

به گزارش ایلنا، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم برای شرکت در پانزدهمین نشست مشترک سالیانه پارک های  علم و فناری که در روزهای 4 و 5 اسفند به میزبانی پارک زیست فناوری خلیج فارس در قشم برگزار می شود، به این جزیره سفر کرده است.

انتهای پیام/
میثم میرزاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز