خبرگزاری کار ایران

قائم مقام کمیته امداد کردستان تاکید کرد:

ایجاد اشتغال برای دو هزار و ۸۰۰ مددجوی کردستانی

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۵۰۳

قائم مقام کمیته امداد کردستان گفت: هشت هزار و ۱۳۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کردستان دوره‌های آموزشی فنی حرفه‌ای و کارآفرینی را گذارنده‌اند و به پنج هزار و ۳۰۰ مددجوی تحت حمایت نیز مشاوره شغلی شده اند.

به گزارش ایلنا، رضا طاهری با بیان اینکه ۳۵ هزار و ۴۰۰ مددجوی کردستانی باهدف ایجاد اشتغال از اول ساری جاری تاکنون استعداد سنجی شغلی شده‌اند، عنوان کرد: ۹ هزار نفر از این افراد زنان سرپرست خانوار، ۱۱ هزار نفر مددجویان روستایی و ۱۵ هزار نفر مستعد و نیازمند آموزش‌های فنی و کارآفرینی  هستند.

 وی افزود: بعد از استعداد سنجی شغلی در بین مددجویان تحت حمایت و برگزاری دوره‌های آموزشی، به این افراد تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۴۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات بانکی و صندوق اشتغال نیازمندان،  به اشتغال مددجویان کمیته امداد کردستان در سال جاری اختصاص داده‌شده است، افزود: دو هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی و با پرداخت ۳۷ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان تسهیلات از اول سال جاری تاکنون برای مددجویان کردستانی ایجادشده است.

وی در ادامه گفت: همچنین این نهاد از طریق کاریابی، ۶۴۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد کرده است.

قائم‌مقام کمیته امداد کردستان اظهار کرد: هشت هزار و ۱۳۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کردستان دوره‌های آموزشی فنی حرفه‌ای و کارآفرینی را گذارنده اند و پنج هزار و ۳۰۰ مددجوی تحت حمایت نیز مشاوره شغلی داده‌شده‌اند.

وی در ادامه بابیان اینکه نظارت بر طرح‌های اشتغال ایجادشده یکی از برنامه‌هایی است که باهدف پایداری طرح‌های شغلی ایجادشده انجام می‌شود، گفت: ۳۵ هزار بازدید برای ۱۴ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال ایجادشده از اول سال جاری تاکنون انجام‌شده است.

طاهری گفت: در صورت تخصیص مانده منابع بانکی اشتغال سال جاری به مبلغ هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، کمیته امداد کردستان آمادگی ایجاد ۵۵۰ فرصت شغلی جدید دیگر برای مددجویان تحت حمایت را دارد.

وی در پایان بیان کرد: هدف نهایی این نهاد خودکفایی، توانمندی و استقلال مالی و اقتصادی مددجویان تحت حمایت و کاهش وابستگی آن‌ها به این نهاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز