خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی رئیس شورای اسلامی شهر دوگنبدان:

150 نفر نامزد انتخابات شورای شهر دوگنبدان می‌شوند/خواسته منتقدین شورای دوگنبدان خارج از ضوابط است

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۹۳۰

رئیس شورای اسلامی شهر دوگنبدان مرکز گچساران پیش بینی کرد در انتخابات سال آینده شورای اسلامی این شهر، 150 نفر نامزد این انتخابات شوند.

" کیانوش بلوطی" به ایلنا در گچساران گفت:‌ در انتخابات پیش رو تمامی اعضای فعلی حضور پیدا می‌کنند و براساس پیش بینی ها، 150 نفر نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر دوگنبدان در انتخابات 96 خواهند بود.

وی  افزود:‌ در دور گذشته انتخابات شورای اسلامی دوگنبدان، 83 نفر نامزد انتخابات بود که 9 نفر عضو اصلی و چهارنفر عضو علی البدل شدند. 

رئیس شورای اسلامی شهر دوگنبدان مرکز گچساران حال و هوای کنونی شورای اسلامی این شهر را خوب ارزیابی کرد اما از عملکرد برخی منتقدان نیز انتقاد کرد.

بلوطی گفت:‌ حال شورا خوب است و بازگشت شهردار به منصب شغلی‌اش پس از استعفایی که تسلیم شورای اسلامی شهر دوگنبدان نمود بهتر شده است.

وی با دفاع از عملکرد " اردلان زینل زاده " شهردار دوگنبدان، خاطرنشان کرد:‌ عامه مردم گچساران از خدمات زینل زاده راضی هستند و اینکه یک شهردار در پست حساس ومسئولیتی که دارد قدرت «نه» گفتن به ارشدترین مسئولان استانی و یا کشوری را داشته باشد یعنی پاکدستی و وظیفه شناسی.

بگفته رئیس شورای اسلامی دوگنبدان، اغلب مردم این شهر از فعالیت اعضای کنونی این شورا رضایت کامل دارند.

بلوطی، استعفای شهردار را بر ناسازگاری نبودن با شورا یا تعامل نداشتن با اعضاء ندانست و تصریح کرد: حتی نگرش سیاسی وی تاثیری در این رفتار نداشت، بلکه مشکلات مالی و نبود اعتبار، کمر عمران شهری را با آن فعالیت گسترده و پیش رو خم کرده بود.

 خواسته منتقدین شورای دوگنبدان خارج از ضوابط است 

وی افزود: منتقدین کنونی شورا تیپ هایی هستند که خواسته‌های خارج از ضوابط دارند و تقاضای آنها درچارچوب قانون نمی‌گنجد.

رئیس شورای اسلامی دوگنبدان گفت:‌ تخفیف های غیر قانونی، عوارض‌ها، تراکم ساخت وساز وحق السهم مالکان و مواردی که در گذشته رایج بوده در این شورا به هیچ عنوان حاکم وجاری نبود.

شهرداری دوگنبدان از نظر تجهیزات ایمنی پاسخگوی نیازهای عمومی نیست

بلوطی افزود:‌ شهرداری دوگنبدان اکنون از نظرتجهیزات ایمنی برای مدیریت بحران های ناخواسته پاسخگوی نیاز عمومی نیست.

وی گفت: تمامی لوازم ایمنی وتجهیزات فرسوده هستند اگرچه مقداری از البسه ولوازم خریداری شده اما کافی نیست.

رئیس شورای اسلامی دوگنبدان با بیان اینکه قیمت خرید ماشینهای آتش نشانی جدید  حدود 500 میلیون تومان است، اظهارداشت: این ماشین ها نیز در کشور سهمیه بندی و با تلاش " تاج گردون" نماینده محترم و " زینل زاده " شهردار  دوگنبدان، یک دستگاه ماشین آنش نشانی تحویل شهرداری این شهر شده که جای تشکر دارد.

اگر بفکر چاره کار نبود دوگنبدان در معرض فاجعه ای بزرگ است

بلوطی افزود:‌ باتوجه به ساختار شهری، پراکندگی جمعیت، انبوه سازی های غیر اصولی درگذشته و قدکشیدن ساختمان‌هایی که عرض کوچه و خیابانهای فرسوده شهر پاسخگوی شان نیست، همه و همه زنگ خطری جدی برای توجه ویژه به امنیت وایمنی بودن وتجهیزات ایمنی است.

وی گفت:‌ اگرچه مخارج هنگفتی برای ساخت سازهای غیر اصولی شده اما اگر علاج واقعه قبل از وقوع نشود می‌تواند تبدیل به فاجعه شود.

بلوطی در بخشی دیگر از سخنان خود باتاکید براینکه نباید سمت وسوی هیچ شورائی سیاسی وقوم گرا باشد، خاطرنشان کرد: اگر سیاست بر خواسته و انتخاب مردمی بچربد چرخ عدالت دچار نقصان خواهد شد.

وی گفت: گاهی دیدگاه نظر واختلافات شخصی هست اما هیچگاه گروه سیاسی خاصی یا حتی نماینده دخالتی در امور شوراها نداشتند و با تعامل اعضای شورا در خصوص مصوبات ولوایح تصمیم گرفته می‌شود. 

برای انتخابات پیش رو قطعاً تمام اعضای شورا نامزد انتخابات می شوند

رئیس شورای اسلامی شهر دوگنبدان تاکید کرد که تمامی اعضای کنونی شورای این شهر ، در انتخابات پیش رو ، نامزد این انتخابات می شوند.

بلوطی گفت: وضعیت کنونی شهرداری گچساران از نظر درآمدزائی رضایت بخش نیست وتوجه ما بر تعامل بامردم است.

وی افزود:‌ ساخت وسازها در بافت فرسوده هم بدون هیچ دریافت مالی وعوارضی پیش می‌رود و نکته‌ی مثبتی در عمران شهری است.

 تنوع افکار و قومیت ها از افتخارات شورای کنونی دوگنبدان است

رئیس شورای اسلامی دوگنبدان، وجود تنوع افکار و قومیت ها را افتخاری برای شورای کنونی این شهر عنوان و اظهارداشت:‌ اختلاف نداشتن جریان های سیاسی و حتی نبود اختلاف در بین ترک و لر بودن اعضاء از دیگر افتخارات این شورا است.

بلوطی گفت:  بیش از 400 مصوبه در شورای کنونی دوگنبدان اجرائی شد که برگزارنشدن آئین تشییع جنازه از مقابل بیمارستان شهید رجائی شهرستان گچساران، ایجاد قطعه هنرمندان و ورزشکاران در بهشت زهرای شهر، ساماندهی بنرهای سطح شهر وممنوعیت نصب بنرهای ختم، دریافت عوارض و اجرای آن درچارچوب قانونی ورعایت ضوابط طرح تفصیلی از مهمترین این مصوبات بوده است.

وی افزود: احداث و افتتاح پارک بانوان، افزایش سرانه فضای سبز شهری از هفت ونیم متر مربع به 11 و نیم متر مربع، رسیدگی به معابر اصلی شهر و نامگذاری کوچه‌ها و راه اندازی کنار گذر وطراحی بالای آن، بهسازی معابر و کوچه‌ها، معافیت بافت فرسوده از عوارض، پروژه دریاچه مصنوعی با بودجه حداقل 12 میلیارد تومان و احداث کانال و سیل بند از دیگر مصوبات اجرایی شورای اسلامی دوگنبدان در چهارسال گذشته بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز