خبرگزاری کار ایران

حسین رشیدی خبر داد:‬

ممانعت مردم از خرید پرنده زنده / قرنطینه پرنده‌فروشی‌ها در کرمان

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۴۲۷

رئیس اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: پس از رویت کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمان، پرنده فروشی‌های این منطقه را قرنطینه کردیم.

به گزارش ‬ایلنا، حسین رشیدی عصر امروز در کارگروه سلامت استان با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از آبان‌ماه به علت مهاجرت پرندگان کشور را درگیر خود کرده، افزود: اواخر ماه گذشته یک کانون آنفلوآنزای حاد فوق پرندگان در جیرفت مشاهده شد و یک کانون بیماری نیز دوم اسفندماه در شهر کرمان شناسایی شد.

وی ادامه داد: ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به لحاظ تلفاتی که در جمعیت طیور ایجاد می‌کند، بایستی کانون ها را معدوم سازی کنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر استمرار پایش برای پیشگیری از شیوع این ویروس خاطرنشان کرد: پس از رویت کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمان که در نزدیکی پرنده فروشی‌ها مشاهده شد، پرنده فروشی‌های این منطقه را قرنطینه کردیم.

رشیدی از منفی‌بودن آزمایشات مربوط به پرندگان زینتی این منطقه خبر داد و بیان کرد: ستاد شورای تامین استان با محوریت فرمانداری تشکیل و با فوریت اکیپ‌های عملیاتی برای مقابله با این مهم به محل اعزام شدند.

رئیس اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اظهار اینکه دستگاه‌های حامی ما به سرعت وارد عمل شدند، ادامه داد: عملیات معدوم‌سازی و اقدامات لازم درباره جلوگیری از شیوع این ویروس انجام شد.

وی از تداوم نمونه‌برداری از پرندگان خبر داد و اذعان کرد: پس از کانونی که در نزدیکی پرنده فروشی‌ها مشاهده شده بود، کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان کرمان مشاهده شده است.

رئیس اداره کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه یکی از اقدامات خوبی که در استان انجام شده، برقراری پست قرنطینه در ورودی استان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زنجیره کامل پرورش مرغ در استان وجود دارد، باید مراقبت‌های لازم در این خصوص انجام گیرد، ضمن اینکه اگر مردم خریدار و فروش پرنده زنده را در مکانی مشاهده کردند به ما گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز