خبرگزاری کار ایران

در سفر رئیس‌جمهور به زاهدان انجام می‌شود؛

افتتاح‌چندین پروژه اقتصادی و عمرانی در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۵۳۵

حسن روحانی رئیس‌جمهوری امروز به منظور افتتاح چندین پروژه اقتصادی و عمرانی به مرکز استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، رئیس‌جمهوری پس از استقبال رسمی از سوی مقامات عالی استان در فرودگاه زاهدان پروژه زیربنایی باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان و ایرلاین تفتان را افتتاح می کند.

در ادامه با حضور وی در سالن فرودگاه از طریق ویدئو کنفرانس معدن و کارخانه فرآوری مس چهل کوره ، قطعه یک بزرگراه زاهدان-زابل ، بزرگراه زابل – زاهدان (قطعه 7) و بزرگراه زاهدان –بم (قطعه یک) افتتاح می شود.

همچنین با حضور رئیس‌جمهوری از 443 تکنولوژی نسل 4،3،2 و 4/5 همراه اول بهره برداری و کلنگ ساخت خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار از طریق ویدئو کنفرانس به زمین زده می شود.

روحانی رئیس جمهوری در ادامه برنامه های سفر به استان با روشن کردن مشعل گاز واقع در میدان گاز زاهدان بطور رسمی خط انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان را افتتاح می کند.

پایان بخش برنامه های دکتر روحانی در سفر به استان سیستان و بلوچستان مصاحبه با صداوسیما در خصوص شرکت در اجلاس سران اکو در اسلام آباد است . رئیس جمهور روز سه شنیه پس از پایان برنامه های سفر، زاهدان را به مقصد اسلام آباد ترک می کند.

خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان به طول 262 کیلومتر با قطر 36 اینچ و با اعتبار 7 هزار و 500 میلیارد ریال از شهریور ماه 92 آغاز شد که با حضور رئیس جمهور و با مشارکت اقشار مختلف مردم و پروژه بزرگ باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان با صرف بالغ بر 600 میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

معدن و کارخانه فرآوری مس چهل کوره با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و 350 میلیارد ریال و 8/2 میلیون یورو توسط شرکت صنایع مس ایجاده شده و زمینه اشتغال300 نفر را نیز فراهم کرده است. کارخانه فرآوری مس سالیانه 16 هزار و 700 تن کنسانتره مس با عیار 20 درصد تولید خواهد کرد. 443 تکنولوژی نسل 4،3،2 و 4/5 همراه اول در تمامی شهرهای استان با صرف هزینه ای بالغ بر 112 میلیارد تومان در سفر رئیس جمهوری به استان به بهره برداری خواهد رسید.

قطعه یک بزرگراه زابل-زاهدان بطول 28 کیلومتر از سمت شهر زاهدان تا کوله سنگی با صرف 690 میلیارد ریال ، قطعه هفت بزرگراه زابل-زاهدان بطول 21 کیلومتر از سمت شهر زابل تا منطقه لوتک با 315 میلیارد ریال و قطعه یک بزرگراه زاهدان-بم بطول 32 کیلومتر از سمت شهر زاهدان تا منطقه تله سیاه با 250 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز