خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کرمان خبر داد:‬

بافت ١٤٠٠ تخته فرش دستباف توسط مددجویان کرمانی/بینایی سنجیِ رایگان ٣ هزار بافنده فرش در استان طی سال جاری

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۲۳۳

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: در ١١ ماهه امسال قالی‌بافان تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان یکهزار و ٤٢٠ تخته فرش به متراژ ٨ هزار و ٨٠٤ متر مربع تولید کرده‌اند.

به گزارش ‬ایلنا، غلامرضا خواجه با بیان اینکه در ١١ ماهه امسال قالی‌بافان تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان یک‌هزار و ٤٢٠ تخته فرش به متراژ ٨ هزار و ٨٠٤  متر مربع تولید کرده‌اند، افزود: ارزش فرش‌های بافته شده بیش از ٧ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان برآورد شده است.

وی با اظهار به اینکه توسعه مشاغل خانگی از جمله راهکارهای کمیته امداد برای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است، ادامه داد: بسیاری از مددجویان دارای استعداد و توانایی‌‌های نهفته‌ای هستند که با اخذ اندک سرمایه‌ای می‌توانند صاحب شغل مناسب و پایدار شوند.

خواجه تصریح کرد: هشت دوره آموزش بهبافی فرش برای یک هزار و ١٠٠ نفر از مددجویان استان در ١١ ماهه امسال برگزار شده است تا فرش های با کیفیت تولید و روانه بازار فروش کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌امداد با شناسایی و استعدادسنجی مددجویان دوره‌های آموزشی مختلفی را براساس علاقه و استعداد آنان برگزار می‌کند، اعلام کرد: هشت دوره آموزش بهبافی فرش در ١١ ماهه امسال برای یک‌هزار و ١٠٠ نفر از مددجویان استان برگزار شده تا فرش‌های با کیفیت تولید و روانه بازار فروش کنند.

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد استان با بیان اینکه ٢ هزار و ٤٩١ دار قالی فعال توسط مددجویان تحت حمایت در حال تولید است، اظهارکرد: توسعه مشاغل خانگی در زمینه صنایع دستی از جمله مهمترین طرح‌های حائز اهمیت کمیته امداد محسوب می‌شود که تاکنون نتایج بسیار مطلوبی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌امداد به منظور احیاء هنر فرش‌بافی و قالی‌بافی طرح‌های موفقیت‌آمیزی را در سطح استان اجرا کرده، افزود: طرح بینایی سنجی و بهداشت محیط کار برای تمامی قالی‌بافان تحت پوشش اجرا می‌شود و در ١١ ماهه امسال سه هزار بافند فرش در استان به صورت رایگان مورد بینایی سنجی قرار گرفتند.

خواجه با بیان اینکه با همکاری مراکز بهداشت استان، بهداشت محیط و فضای کار قالی‌بافان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: کارشناسان این مراکز دما، نور، تجهیزات و ایمنی محیط کار فرش‌بافان را بررسی خواهند کرد تا آنان بتوانند در مکانی استاندارد به کار خود ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز