خبرگزاری کار ایران

هواشناسی گیلان اعلام کرد:

نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارش‌زا در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۹۲۸

هواشناسی‌گیلان اعلام کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارش زا به منطـقه است.

به گزارش ایلنا از رشت، بر اساس اعلام هواشناسی گیلان، شرایـط بـرای ابرناکی، بارش باران و وزش باد (بعضی نقاط شدید) و کاهش دما (۴ تا ۷ درجه در جلگه و ۱۰ تا ۱۵ درجه در ارتفاعات) تا ظهر دوشنبه مهیا و بارندگی و وزش باد طی شنبه (شب) و یکشنبه از شدت بیشتری برخوردار است. طی این مدت، در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

بر این اساس با توجه به پیش بینی بارش باران و برف(در ارتفاعات) و وزش باد در بعضی نقاط(به ویژه نواحی مرکزی و شرقی)، آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها دور از انتظار نیست.

به دلیل لغزندگی سطح جاده ها و مه آلود بودن هوا (کاهش دید) رعایت نکات ایمنی در زمان رانندگی توصیه می شود.

رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند، زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه همراه داشته باشند. دریا مواج بوده و برای فعالیت های مرتبط نامناسب می باشد. بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، مرغداری ها، آبزی پروران و شاخه های کشاورزی مرتبط، تمهیدات لازم را بعمل آورند.

بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، شرکت ملی گاز، شرکت پخش فرآورده های نفتی، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، سازمان راهداری، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور و شهرداری ها و … با توجه به اخطاریه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آورند و توصیه های کارشناسی خود را صادر نمایند.

شایان ذکر است هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز