خبرگزاری کار ایران

رمزگشایی از صحبت‌های کریمی قدوسی؛

مشهدی‌ها در صف رقابت با روحانی

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۰۲۴

چهار نفر از نامزدهای اولیه معرفی شده از سوی اصولگرایان از اهالی مشهد مقدس هستند.

امیدواریم به برکت این شهر مقدس و ملجا شریف امام رضا(ع) برای انتخابات سال آینده با حضور یکی از مردانی که در این شهر پرورش پیدا کرده و مورد عنایت است و اقبال عمومی هم به سمت اوست، موجی شبیه اول انقلاب برای یک تحول در انتخابات  ۹۶ و انتخاب یک کابینه انقلابی رقم بخورد.

این قسمتی از صحبت‌های کریمی قدوسی است که در نماز جمعه مشهد پیش از خطبه‌های خطیب مشهور این شهر به زبان آورد. البته کریمی قدوسی گاه گاف‌هایی داده است تا جایی که نگارش یک نامه از او مدتی سوژه طنز شبکه‌های اجتماعی بود.  با این حال آنچه کریمی قدوسی را مشهور کرده است انتشار گاه و بیگاه اخبار محرمانه سیاسی است.

او که به خاطر سابقه فعالیت نظامی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور دارد بارها اخبار محرمانه و مطالب مگوی این فراکسیون را به بیرون برده که بدون شک اگر همکاران اصلاح‌طلب او چنین کرده بودند بارها برچسب جاسوس را از کریمی‌قدوسی دریافت می‌کردند.

حالا اما او خبر از نامزد نهایی اصولگرایان می‌دهد. نامزدی که از اهالی مشهد است. کدهای او اما مبهم باقی می‌مانند. در میان نامزدهای اصولگرا حداقل ۵ چهره شاخص خود را فرزند دیار امام رضا می‌دانند.

قالیباف مشهورترین چهره‌ اصولگرای مشهدی است که سودای نشستن بر تخت ریاست جمهوری را دارد. رضا شیران خراسانی با تایید نامزدی قالیباف گفته است جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیش از یک کاندیدا وارد عرصه رقابت انتخاباتی سال آینده می‌شود اما در نهایت فقط یک نفر باقی می‌ماند و آن یک نفر محمدباقر قالیباف است.

قالیباف از سال ۸۴ اصرار زیادی به حضور در پست ریاست جمهوری داشته است و البته دوبار شکست خورده است. در مقابل لابی خوبی میان اصولگرایان دارد و دو بار توانسته اعتماد اصولگرایان را برای سکان‌داری شهرداری تهران به دست بیاورد. بسیاری از اصولگرایان بر این باور هستند که شهرداری تهران سکوی ریاست جمهوری است چنانچه محمود احمدی‌نژاد همین مسیر را پیموده بود.

همزمان که شیران خراسانی برای ورود  قالیباف رجز می‌خواند، سایت رجانیوز نزدیک به جبهه پایداری نامه صد و ده نفر از فعالان دانشجویی را منتشر کرده است که از سعید جلیلی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری درخواست کرده‌اند و نوشته‌اند آنچه ما را نسبت به مدیریت شما برای آینده کشور امیدوارتر می سازد مدیران خوشنام و خوش سابقه‌ای هستند که سالهاست چه در دوره حضور شما در شورای عالی امنیت ملی و چه در سه سال گذشته همراه شما بوده‌اند و بدون تردید یکی از وجوه تمایز شما با بسیاری از کاندیداهای احتمالی در این عرصه همین سرمایه کارشناسی و نخبگانی مدیرانی است که برای اداره کشور با شما همراه هستند.

سال‌هاست برادر جلیلی به مشهد رفته است و برخی می‌گویند این سفر زمینه ساز دیدار با بزرگان برای  حضور سعید جلیلی در انتخابات ۹۶ بوده است. هر چه باشد جلیلی در انتخابات گذشته نیز تا لحظه آخر نامزدی خود را اعلام نکرده بود و بر اساس باورهایش حاضر به گفت و گو برای ائتلاف با رقیبان نشد.

اما همزمان که دانشجویان بسیجی برای حمایت از سعید جلیلی امضا جمع می‌کردند نامه‌ای با امضای جمعی از طلاب دانشگاهی مدرسه علمیه معصومیه قم منتشر شد که به جای یک سردار یا یک دیپلمات، از یک روحانی و قاضی سابق دعوت می‌کرد تا برای حضور در عرصه انتخابات وارد عرصه شود.

در واقع این اولین بار نبود که نام ابراهیم رئیسی بر سر زبان‌ها افتاده است. از همان زمان که وی به مشهد رفت تا جانشین روحانی فقید، طبرسی شود، کنشگران سیاسی آینده‌ای درخشان برای او پیش‌بینی می‌کردند. در چند روز گذشته یکی دو نفر از اطرافیان او این اخبار را کذب دانستند اما اتفاقا کدهایی که در صحبت کریمی قدوسی بود بیشتر از هرکسی به رئیسی نزدیک بود. گرچه تجربه نشان داده است همه صحبت‌های کریمی قدوسی الزاما درست نیست و گاهی او برداشتی نادرست از حقیقت یک جلسه پشت پرده را بازگو می‌کند.

اما در همان روزی که حامیان جلیلی و رئیسی نامه امضا می‌کردند، یا لااقل نامه‌هایی به عنوان امضای دانشجویان در سایت‌های همسو منتشر می‌کردند، غلامرضا مصباحی مقدم دیگر نامزد مشهدی انتخابات به یک دانشگاه واقعی رفت و در جمع دانشجویان این دانشگاه با محمدرضا خاتمی، برادر رئیس جمهور ممنوع‌التصویر ایران به مناظره نشست.

مصباحی مقدم نیز همچون رئیسی لباس طلبگی بر تن دارد گرچه به جای قضاوت، بیشتر درباره اقتصاد نظر می‌دهد و در این رشته تحصیل کرده است. او نیز یکی دیگر از مشهدی‌هایی است که سودای ریاست جمهوری در سر دارد اما اظهار نظرهای جسته و گریخته اصولگرایان نشان می‌دهد وی حتی در میان ده نامزد نهایی اصولگرایان قرار ندارد.

اسفندماه در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که روزهای پایانی فروردین ثبت نام و روزهای پایانی اردیبهشت رای گیری برای انتخاب رئیس جمهور آینده ایران برگزار می‌شود. جایی که حسن روحانی، رئیس جمهور سمنانی و صریح‌الهجه، می‌خواهد کارهای ناتمام خود را به پایان برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز