خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان مطرح کرد:

کالاهای وارداتی کولبران به کشور قاچاق محسوب نشود

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۰۹۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: سازوکارهای دقیقی باید در نظر گرفته شود که کالاهایی را که کولبران به داخل کشور حمل و تجمیع می‌کنند به عنوان کالای قاچاق محسوب نشود چرا که فعالیت کولبران بر اساس قانون صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا آشناگر با اشاره به اینکه قاچاق کالا بلای جان اقتصاد کشور است، افزود: با راه‌اندازی سامانه جامع انبارها و ثبت مجموع انبارهای کشور امور تسهیل و میزان نظارت بر توزیع کالا بصورت چشمگیری افزایش می یابد.

وی افزود: هرکسی دارای انبار باشد ونسبت به ثبت آن در سامانه اقدام نکند در صورت کشف هر کالایی در آن طبق قانون قاچاق کالا برخورد می شود.

آشناگر با بیان اینکه ثبت انبار کالاها در سامانه شامل تمام بخش‌های دولتی و خصوصی در کشور و استان است، اظهار کرد: تمامی انبارهای موجود در کشور بر اساس قانون باید دارای شناسنامه باشند و تمامی دستگاه ها ملزم به انجام این کار هستند چرا که تا پایان سال جاری این مهم باید بطور کامل به انجام برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان  شروع هر کار اساسی و پایه ای را درآغاز دشوار و دارای کاستی هایی دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل سازنده همه نهادها و سازمان‌ها کاستی ها رفع و این گام اساسی در راستای بهبود اقتصاد و تولید کشور محکم برداشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به انبارها در شهرهای مرزی استان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: سازوکارهای دقیقی باید در نظر گرفته شود که کالاهایی را که کولبران به داخل کشور حمل و تجمیع می کنند به عنوان کالای قاچاق محسوب نشود چرا که فعالیت کولبران بر اساس قانون صورت می گیرد.

آشناگر با بیان اینکه  سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا کار دولت را در رصد صادرات، واردات، نگهداری و توزیع کالاها آسان می‌کند، ادامه داد: قطعا با اجرای کامل این برنامه در درازمدت سود بسیاری نصیب اقتصاد کشور خواهد شد و شفاف سازی نیز محقق می شود.

وی در پایان خواستار اطلاع رسانی کامل به مردم در راستای ثبت انبارهای خود شد و گفت: صداوسیما و دیگر رسانه های جمعی در مدت زمان باقیمانده همه تلاش خود را برای آگاهی بخشی به دارندگان انبارها به کار بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز