خبرگزاری کار ایران

در پی‌حوادث غیر مترقبه اتفاق افتاد؛

خسارت 104هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کشور

حوادث غیرمترقبه 104 هزار و 133 میلیارد ریال به بخش کشاورزی کشور خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایلنا، موسوی مدیرکل بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در هشتمین جلسه کارگروه مخاطرات خشکسالی و سرمازدگی سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: در11 ماه گذشته حوادث غیرمترقبه 104 هزار و 133 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی وارد کرده که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 40 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: کشور ایران به علت برخورداری از تنوع طبیعی، اقلیمی و زمین‌شناسی سبب شده است که از 40 مورد بلایای طبیعی که در جهان وجود دارد ،بیش از 31 مورد از آن در ایران وجود دارد.  

مدیرکل بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به لزوم کارآمد سازی نظام جبران خسارت(بیمه کشاورزی) اشاره کرد و افزود: پارسال 65 درصد از خسارت‌ها به بخش باغبانی، 21 در صد در بخش زراعت، دام 4 درصد، طیور 4 درصد، آبزیان 2 درصد و منابع طبیعی 4 درصد بوده و تاکنون فقط 6 درصد از غرامت‌های بخش باغبانی و 56 درصد بخش زراعت توسط بیمه به بهره‌برداران پرداخت شده است.

موسوی گفت: از چالش‌های اساسی بخش کشاورزی در کشور تامین منابع، برنامه محور نبودن حمایت‌های مالی و اعتباری و شیوه پیگیری و تامین منابع را از چالش‌های کنونی مدیریت بحران دانست و خشکسالی، سرمازدگی، بیماری‌های نباتی، دام و طیور، ریزگردها و آتش سوزی جنگل ها و مراتع است.

کد خبر : ۴۶۶۲۶۲