خبرگزاری کار ایران

کارشناس مسئول بهره‌برداری فاضلاب یاسوج:

فاضلاب واریزی به رودخانه بشار یاسوج خطر زیست محیطی ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۳۵۵

کارشناس مسئول بهره برداری فاضلاب یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد فاضلاب واریزی از تصفیه خانه فاضلاب این شهر که اکنون به رودخانه بشار یاسوج می‌ریزد هیچگونه خطری زیست محیطی برای آبزیان و کشاورزان ندارد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "سید عطاء الله جهاندیده" در دیدار بانوان شاغل در صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد از تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج گفت: اگرچه شایعاتی مبنی بر خطر داشتن فاضلاب واریزی از تصفیه خانه یاسوج به رودخانه بشار این شهر در جامعه منتشر شده است اما شهروندان مطمئن باشند فاضلاب واریزی از این تصفیه خانه هیچگونه خطری برای آبزیان رودخانه و کشاورزان و حتی کسانی که ممکن است از آب شرب آن استفاده کنند، ندارد.

وی با تشریح ویژگی‌های تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج، اظهارداشت: این تصفیه خانه از سه بخش تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و کلرزنی تشکیل شده که تمامی دارای استانداردهای لازم هستند.

کارشناس مسئول بهره‌برداری فاضلاب یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: 200 لیتر در ثانیه فاضلاب ورودی به تصفیه خانه یاسوج بوده و افق این طرح تا سال 1410 است.

جهاندیده با بیان اینکه هم اکنون بیش از 25 هزار مشترک از تصفیه خانه شهر یاسوج بهره می‌برند، تصریح کرد: فاضلاب واریزی به رودخانه بشار استانداردهای لازم زیست محیطی را دارا بوده و گاهی اوقات مطلوب تر از خود استانداردها است.

وی گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج حداقل تا 15 سال دیگر جوابگوی مشترکین است اگرچه از هم اکنون باید بفکر توسعه آن باتوجه به روند روبه افزایشی مشترکین در شهر نیز بود.

کارشناس مسوول بهره برداری فاضلاب یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: مشترکین فاضلاب یاسوج از ریختن مواد جامد و پلاستیکی به فاضلاب خود جدا خودداری زیراکه درصورت ریختن این مواد بطور خودکار مشکلاتی برای تصفیه خانه ایجاد می شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، بازدید بانوان شاغل در صنعت آب و برق این استان از تصفیه خانه فاضلاب شهری یاسوج با هدف آشنایی بیشتر آنان با مسائل زیست محیطی و به پیشنهاد مشاوران امور بانوان شرکت های توزیع نیروی برق و آب و فاضلاب شهری استان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز