خبرگزاری کار ایران

ناصر مقدم:

اقتصاد اصحاب فرهنگی استان زنجان ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۵۰۶

مدیرکل ارشاد استان زنجان گفت: استان زنجان اولین استان کشور است که اهداف فرهنگی هنری محقق شده است.

به گزاررش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم شامگاه امروز در دیدار با اصحاب هنر استان زنجان با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی هنری استان زنجان اظهار داشت: از زمان روی کار آمدن دولت درصدد تحقق اهداف فرهنگی دولت تدبیر و امید در استان بودیم.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تمامی اهداف اصحاب فرهنگ و هنر استان زنجان تحقق پیدا کرده، افزود: استان زنجان اولین استانی است که تمام اهداف دولت تدبیر و امید در آن محقق شده است.

وی، اولویت اول را در بها دادن به اصحاب فرهنگ و هنر عنوان کرد و خاطرنشان شد: با شروع فعالیت انجمن‌ها و تثبیت آنها شاهد احیای خانه هنرمندان و مطبوعات در استان زنجان بودیم.

مقدم با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی در سطح استان توزیع شده، تصریح کرد: شهرستان ماهنشان و ایجرود در دولت تدبیر و امید دارای اداره ارشاد شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، واگذاری همه فعالیت‌های فرهنگی هنری را در استان زنجان به بخش‌خصوصی مهم ارزیابی کرد.

وی، همچنین رشته‌های موسیقی و نمایش و حوزه‌های فرهنگی هنری را در سطح استان مطلوب عنوان کرد و گفت: 3 هزار هنرمند در استان در حوزه های مختلف فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان زنجان، تامین اعتبارات دولتی را مهم دانست و گفت: استان زنجان از لحاظ زیر ساخت‌های فرهنگی هنری نیازمند رفع مشکلات هستند.

مقدم، اعتبارات فرهنگی را محدود عنوان کرد ویادآورشد: بخش عمده‌ای از این اعتبارات شامل بیمه می‌شود.

این مقام مسئول در اضافه کرد: استان زنجان 231 صندلی سینمایی است .

این مقام مسئول در استان زنجان با بیان اینکه زنجان فاقد سالن تئاتر است، گفت: اقتصاد اصحاب فرهنگی استان زنجان ضعیف است.

وی، زندگی هنرمندان در بخش فرهنگ و هنر را دارای مشکلات معیشتی برشمرد و ابراز امیدواری کرد بخش فرهنگ استان زنجان رو به سوی پیشرفت برود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان با  بیان اینکه استان زنجان نیازمند اطلس فرهنگی است، با تامین اعتبار بیشتر می‌توان اقدامات اساسی در این استان انجام داد.

مقدم در پایان سخنان خود، از استاندار زنجان خواست که اعتبارات حوزه فرهنگی استان را در نظر داشته باشد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه زنجان نیز زنجان، هنر را هدیه الهی  برشمرد و گفت: زندگی دنیا بیان حدیث فراق است که هنرمندان  این را می‌فهمند و می‌چشند.

امام جمعه زنجان، جلوه‌های هنر را مختلف برشمرد و گفت: حدیث فراق همواره همراه مردم به‌ویژه هنرمندها بوده است.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه زنجان، هنر متعالی را هنر انسان‌ساز عنوان کرد و گفت: هنر فاخر باشد ماندگار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز