خبرگزاری کار ایران

به دنبال قتل ۶ شهروند اراکی؛

دادگاه قاتل سریالی اراک فردا برگزار می‌شود

دادگاه رسیدگی به جرم قاتل اراکی که حدود دو ماه قبل ۶ نفر را در اراک به قتل رسانده و ۴ نفر را به شدت مجروح کرده بود فردا ۱۷ اسفندماه در اراک برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، مقرر شد پرونده حادثه قتل 6 شهروند اراکی که دی‌ماه امسال به وقوع پیوست به سبب اهمیت موضوع تا پایان سال تعیین تکلیف شود و دادگاه این پرونده قتل به ریاست قاضی محمدرضا رحمتی فردا 17 اسفندماه در اراک برگزار می‌شود.
 
پیش از این محمدرضا رحمتی رئیس شعبه یک دادگاه کیفری استان مرکزی با اشاره به روند پیگیری این پرونده گفته بود: روند تحقیقات مقدماتی، صدور کیفرخواست و ارجاع به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان مرکزی انجام شده و تا پایان سال رای پرونده صادر می‌شود.
 
وی افزود: رسیدگی به پرونده‌های مهم از جمله پرونده‌های قتل عمدی طبق قانون در صلاحیت دادگاه کیفری یک است و در این پرونده قتل، با توجه به آن که 4 نفر دیگر از شهروندان اراکی نیز به شدت مجروح شدند به منظور تسریع در تصمیم گیری، پرونده آنان از پرونده قتل تفکیک شده است.
 
رئیس شعبه یک دادگاه کیفری استان مرکزی خاطرنشان کرد: پرونده‌هایی که حساسیت بالایی دارند و احساسات عمومی را به شدت جریحه دار و زمینه ناامنی در جامعه را فراهم کرده‌اند از جمله این پرونده را خارج از نوبت انجام داده‌ایم و تمام ابلاغ‌ها به منظور تسریع در امور حضوری انجام شده است.
 
رحمتی تاکید کرد: ظرف مدت یک ماه که پرونده از دادسرا به دادگاه ارجاع داده شده، آن را به مرحله رسیدگی رساندیم که تا پایان وقت اداری سه شنبه 17 اسفندماه پرونده مورد رسیدگی، تعیین تکلیف و اتخاذ تصمیم قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۴۶۶۸۱۱