خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی اصفهان خبرداد:

کشف 19 هزار عدد انواع مواد محترقه در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف نزدیک به 19 هزار عدد انواع مواد محترقه و 11 کیلوگرم مواد پیش ساز خبر داد.

به گزارش ایلنا به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن یاردوستی اظهار داشت: با توجه به روزهای پایانی آخر سال و در پیش بودن مراسم چهارشنبه آخر سال و افزایش جرائم و تخلفات، ماموران انتظامی شهرستان اصفهان اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری عاملان تهیه وتوزیع مواد محترقه را در دستور کار خود قرار دادند.
 
یاردوستی افزود: ماموران کلانتری‌های شهرستان اصفهان با هماهنگی مقام قضایی در بازدید از چند واحد صنفی موفق شدند تعداد 18 هزار و 910 عدد انواع مواد محترقه، 11 کیلوگرم مواد پیش ساز و 17 بمب دستی کشف کنند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در این راستا 10 متهم دستگیر و ضمن پلمب واحدهای صنفی مذکور متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
 
وی با اشاره به اینکه پلیس مجری قانون است و در قانون مجازات اسلامی نیز برای افراد مخل نظم و امنیت مجازات در نظر گرفته شده است تاکید کرد: پلیس هرگز شادی و تخلیه هیجان را در نسل جوان جامعه نکوهش نمی‌کند اما زمانی که پای آزار رساندن به دیگران، تخریب اموال عمومی و برهم زدن نظم و امنیت به میان می‌آید، مسئله فرق می‌کند و انتظار آحاد مردم نیز از پلیس چیزی جز برخورد قاطعانه با قانون شکنان نیست.
 
یاردوستی همچنین با تاکید بر اینکه شادی حق ماست اما نه با نقض حقوق دیگران خطاب به والدین عزیز گفت: شما می‌توانید با آگاه‌سازی فرزندان خود و مراقبت از آنان نخستین و بهترین آموزگاران فرهنگ‌سازان جامعه باشید و اعضای خانواده و همراهان را به تفریحات دسته جمعی سالم تشویق کنید.
 
وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به ایام چهارشنبه آخر سال خاطرنشان کرد: برخی افراد سودجو در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه فعالیت خود را گسترش می‌دهند دراین باره از تمامی والدین خواست، از آنجا که بیشترین آسیب مواد آتش‌زا متوجه جوانان و نوجوانان است، در صورت مشاهده فعالیت توزیع کنندگان مواد محترقه، مراتب را جهت برخورد با این افراد ناهنجار به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر : ۴۶۸۱۴۲