خبرگزاری کار ایران

ربیعی در سنندج:

نگاه دولت به کردستان ویژه است/ تلاش برای کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۱۹۹

وزیر کار در سنندج تاکید کرد که نگاه دولت تدبیر و امید به استان کردستان نگاه ویژه‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی امروز در جشن «تحقق اهداف عملیاتی برنامه تأمین مالی خرد» در سنندج با بیان اینکه مردم کردستان در تمامی عرصه‌ها پیشرو بوده‌اند و حفظ تمامیت ارضی در دوران هشت سال دفاع مقدس گواه بر این ادعاست.

وی گفت: اعتنا به هویت قومی و ملی یکی از مباحث بزرگی است که در دولت روحانی مورد ارج ویژه قرار گرفت و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی دنبال حذف هیچ قومی نبوده، ابراز داشت: نگاه دولت به کردستان ویژه است طوری‌که دوران دولت تدبیر و امید حدود 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، افتتاح پروژه صورت گرفته و نیاز است امور با ابعاد بیشتری هدف‌گذاری شود به گونه‌ای که 360 هزار نفر از مردم کردستان تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند ولی امروز این تعداد در طرح بیمه سلامت بیمه شدند و با اقدامات ویژه این تعداد باید افزایش یابد.

وی افزایش تخت‌های بیمارستان در بخش تأمین اجتماعی، بهداشت و درمان را نسبت به 30 سال پیش قابل قیاس ندانست و گفت: برای توسعه باید سرمایه‌گذاری کلان صورت گیرد و می‌طلبد نقش‌مان را در جی دی پی افزایش دهیم تا بتوانیم در آینده نرخ بیکاری را حداقل 2 درصد کاهش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: 35 هزار نفر در قالب 3 هزار گروه خودیار در کشور پوشش یافته اند.

ربیعی افزود: سند توسعه اشتغال در استان تنظیم و در شورای‌عالی اشتغال این مهم نهایی و تصویب می‌شود.

به گفته وی مزیت استان در زمینه‌های گردشگری، آی سی تی، باغداری، زنبور عسل، حمل و نقل، سنگ‌های معدنی و صنایع دستی نیز بسیار است و با شناسایی این ظرفیت‌ها زمینه توسعه پایدار در کردستان مهیا می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نمایندگان استان کردستان دیدگاه توسعه‌ای خوبی دارند و می‌توانیم با همکاری و هم‌افزایی یکدیگر گام‌های مؤثری برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز