خبرگزاری کار ایران

کردرستمی خبر داد:

کسب رتبه پنجم دانشگاه‌آزاد گیلان در شاخص کیفیت پژوهش/ انتشار 196 مقاله ISI در 10 ماهه سال 95

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۲۵۳

رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد استان گیلان گفت: دانشگاه آزاد گیلان رتبه پنجم را در شاخص کیفیت پژوهش کشور کسب کرده است.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، سهراب کردرستمی در تشریح عملکرد شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گیلان بیان داشت:امسال 6 جلسه شورای معاونان پژوهش و فناوری، 15 نشست کمیته پژوهش و فناوری و 8 جلسه شورای انتشارات در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزارشد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد لاهیجان  با بیان اینکه سعی شد با اندیشیدن راهکارهایی ازجمله تطابق ترفیع با آثار اعضای هیات علمی، تعداد مقالات معتبر چاپ شده را افزایش دهیم اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای این سیساست‌ها شاهد پیشرفت خوبی در حوزه پژوهشی استان هستیم.

رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تصریح بر اینکه  دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در سال 94، ٣٣٧ مقاله ISI با نمایه معتبر، ١۴٩ مقاله علمی-پژوهشی و 46 مقاله در سایر مجلات مورد تایید به چاپ رسانده است ادامه داد:دانشگاه آزاد  استان در حوزه فعالیت ساها  با احتساب آزمایشگاه‌های سما، 274 آزمایشگاه با بیش از 3917 وسیله آزمایشگاهی را در این سامانه ثبت کرده و با 82 کارشناس آزمایشگاه قادر به ارائه 264 نوع خدمت آزمایشگاهی به دانشجویان و پژوهشگران است.

  وی با اشاره به اینکه تا پایان بهمن 95 ، 196 مقاله ISI با نمایه معتبر، 106 مقاله علمی پژوهشی وزارتین، 8 مقاله علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، 30 مقاله در سایر مجلات معتبر و 448 عنوان مقاله کنفرانسی از سوی اعضای هیات علمی، استادان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به چاپ رسیده است اظهار کرد: شاهد افزایش تعداد عنوان‌های چاپ شده در پایگاه‌های معتبر و مجلات نسبت به سال‌های گذشته بوده‌ایم.

کردرستمی تعداد طرح‌های برون دانشگاهی این استان را 16 مورد عنوان کرد و افزود: مبلغ کل درآمد طرح‌های برون دانشگاهی در 9 ماه اول سال 95 بیش از 616 میلیون تومان بوده و تاکنون تعداد هفت تفاهم‌نامه همکاری نیز در واحدهای استان گیلان به امضا رسیده است.

این پژوهشگر گیلانی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در حوزه فعالیت ساها  با احتساب آزمایشگاه‌های سما، 274 آزمایشگاه با بیش از 3917 وسیله آزمایشگاهی را در این سامانه ثبت کرده و با 82 کارشناس آزمایشگاه قادر به ارائه 264 نوع خدمت آزمایشگاهیبه دانشجویان و پژوهشگران است.

به گفته رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، این دانشگاه دارای شش مجله علمی پژوهشی وزارتی و سه مجله علمی پژوهشی دارای مجوز از دانشگاه آزاد اسلامی است.

کرد رستمی خاطرنشان کرد: درآمد حاصل شده از فعالیت آزمایشگاه‌های ساها در استان حدود 86 میلیون تومان در سال 94 و 94 میلیون تومان در 9 ماه اول سال 95 بوده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این درآمدها افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه آزاد لاهیجان بیان داشت: 5 آزمایشگاه همکار استاندار نیز در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان وجود دارد که موفق به اخذ گواهینامه آزمایشگاه همکار از سوی سازمان ملی استاندارد ایران درباره کنسروهای غذایی و مرجعیت غذا دارو شده‌اند.

رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: این دانشگاه دارای یک مرکز تحقیقاتی، دو مرکز رشد، 16 هسته و 8 واحد فناور و ۳ شرکت دانش‌بنیان نوع اول است و ایجاد 2 هسته و یک واحد فناور مرکز رشد دیگر نیز در مرحله بررسی قرار دارد.

وی اضافه کرد: امسال مجموعه آزمایشگاه‌های واحدهای رشت، لاهیجان و فومن با دارا بودن تجهیزات فوق پیشرفته آزمایشگاهی به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آمده‌اند که این موضوع یک موفقیت بزرگ در حوزه پژوهش استان محسوب می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد لاهیجان افزود: آزمایشگاه پیشرفته سنجش و ارزیابی مواد واحد رشت یکی از پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های همکار استاندارد است که از دی 1394 به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آمده است.

وی انتخاب پژوهشگر واحد لاهیجان در جشنواره فرهیختگان، انتخاب باشگاه پژوهشگران جوان واحد رشت و لاهیجان به عنوان باشگاه‌های برتر کشور و انتخاب ربات کشاورزی به عنوان طرح ملی و پیاده‌سازی آن از جمله موفقیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری عنوان کرد.

کردرستمی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از نظر شاخص بودجه کلان کشور رتبه 11 را در بین استان‌های دیگر دارد و رتبه پنجم در شاخص کیفیت پژوهش کشور را کسب کرده است. امیدواریم با افزایش سهم بودجه پژوهشی در دانشگاه، بتوانیم در راستای ارتقای کیفیت دانشگاه و توسعه و پیشرفت آن تلاش کنیم.

رئیس شوررای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد گیلان با توجه به دو بار حضور ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در جلسات شورای استان، گفت: امسال شاهد برگزاری نخستین جلسه پرسش پاسخ اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با حضور معاون پژوهشی و هیات همراه در واحد لاهیجان بودیم که موضوعاتی خوبی در این نشست بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز