خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استانداری کردستان مطرح کرد:

محصولات کشاورزی کردستان در مقایسه با استان‌های دیگر سالم‌تر است

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۳۰۰

معاون امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: با بررسی و آزمایش محصولات باغی و زراعی کشاورزی توسط آزمایشگاه های علوم پزشکی مشخص شد محصولات کشاورزی استان کردستان در مقایسه با استان های دیگر سالمتر است.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان این مطلب افزود: توت فرنگی و انگور استان دو محصول کاملا ارگانیک است که بدون مصرف کود تولید می شود و این دو محصول به عنوان برند استان در کشور مطرح است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد از توت فرنگی کشور در استان کردستان تولید می شود و اهتمام بخش کشاورزی استان در راستای تولید محصولات سالم قابل تقدیر است.

فیروزی تاکید کرد: با بررسی و آزمایش محصولات باغی و زراعی کشاورزی توسط آزمایشگاه های علوم پزشکی، مشخص شد میزان نیترات سموم و عناصر دیگر در این محصولات نسبت به کل کشور بسیار کمتر است و محصولات کشاورزی استان کردستان در مقایسه با استان های دیگر سالمتر است.

وی خاطرنشان کرد: توجه بیشتر بخش کشاورزی استان کردستان در تولید محصولات کشاورزی سالم  امنیت خاطر فراوانی در تامین امنیت غذایی استان کردستان ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان در ادامه یادآورشد: ایجاد اشتغال در حوزه های مختلف کشاورزی استان به عنوان یک روند ادامه دار در حال انجام است به طوری‌که عسل کردستان هم یکی دیگر از محصولاتی است که با کمترین اعتبار توانسته شغل ایجاد کند و عسل نیز به عنوان برندی دیگر از بخش کشاورزی در کشور مورد توجه قرار گیرد.

فیروزی اظهار داشت: صنعت آبزی پروی نیز یکی دیگر از حوزه های موفق بخش کشاورزی است که ظرفیت تولید ماهی را افزایش داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز