خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان :

اعزام 4 هزار زنجانی به اردوهای راهیان نور

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۳۸۰

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان، گفت: 4 هزار زنجانی به اردوهای راهیان نوراعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سردار جهانبخش کرمی امروز شنبه (21 اسفند) در جمع خبرنگاران زنجان، با گرامیداشت سالروز عملیات بدر، اظهار داشت:  پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایادی استکبار از طریق صدام جنگ را به نظام اسلامی تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه صدام به نیابت از ابرقدرت ها با هدف از بین بردن نظام اسلامی نه اختلافات مرزی جنگ را آغازکرد، افزود: در جنگ هیچ گونه آمادگی تجهیزاتی نداشتیم اما برای جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی، همه کشورهای جهان از عراق حمایت می کردند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: سازمان های بین المللی تحت حمایت قدرت های بزرگ جهان نیز از صدام برای جنگ علیه ایران حمایت می کردند.

سردار کرمی با بیان اینکه اگر مردم در قالب نهاد بسیج وارد صحنه دفاع مقدس نمی شدند، کار کشور تمام بود، افزود: یکی از تدابیر راهبردی امام راحل وارد کردن مردم به صحنه جنگ بود تا با برهم زدن معادلات دشمنان،پیروزی از آن نظام اسلامی شود.

وی با اشاره به اهمیت راهیان نور از دیدگاه مقام معظم رهبری،افزود: ایستادگی و مقاومت مردم دستاورد مطلوبی در حوزه منطقه، بین الملل و داخل داشت.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان یادآور شد: ملت ایران درس فراموش نشدنی را به استکبار دادند که امروز هم به این دلیل دشمنان جرات حمله نظامی به ایران را ندارد.

سردار کرمی برضرورت حفظ روحیه ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: اردوهای راهیان نور موثرترین برنامه فرهنگی کشور است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ایام الله است و نباید فراموش شود، افزود: پس از عملیات خیبر عملیات بدر طراحی شد که با توجه به اینکه دشمن با تاکتیک های رزمندگان اسلامی آشنا بود، پیش بینی های لازم را انجام داده بود.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد:موانع بیشماری از سوی عراق برای مقابله با رزمندگان اسلام پیش بینی شده بود، در لشکر 31 عاشورا در قالب دو تیپ با فرماندهی رستمخانی و شهید اشتری در راس حمید باکری این عملیات را برنامه ریزی می کردند.

سردار کرمی با تشریح عملیات بدر، بیان داشت: با فرماندهی مناسب از رودخانه دجله رزمندگان عبور کرده و در اتوبان بصره نبرد تاریخی رخ داد.

وی گفت: فرمانده لشکر مهدی باکری خودشم هم درگیر جنگ بود و از نزدیک عملیات را فرماندهی می کرد در حالی که عراقی ها از همه توان خود در این عملیات استفاده می کردند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: جنگ تن به تن ادامه داشت و فرماندهان در کنار رزمندگان می جنگیدند و حسین وار جنگیده و حسین وار شهید شدند.

سردار کرمی بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تاکید کرد و گفت: در حال حاضر راهیان نور چهار فصل شده است و علاقه مندان به زیارت یادمان های شهدا می روند.

وی با بیان اینکه اردوگاه استان آماده پذیرایی از زائران است، خاطرنشان کرد: یک هزار و 400 نفر به غرب و شمالغرب اعزام و از یادمان های والفجر 10، نصر هفت و بوالحسن بازدید می کنند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان بیان داشت: اعزام راهیان نور دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش 5 هزار  400 دانش آموز به غرب و جنوب کشور اعزام شدند.

سردار کرمی با اشاره به اعزام یک هزار و 200 دانشجو به اردوهای راهیان نور، بیان داشت: از امروز اردوهای راهیان نور عمومی آغاز و تا 11 فروردین ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و رزمایش برای زائران، خاطرنشان کرد: اروند کنار، خرمشهر، علقمه،شلمچه،طلائیه، هویزه، دهلاویه، معراج شهدا و دو کوهه مورد بازدید زائران قرار می گیرد.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان افزود: راهیان نور تضمین کننده است چرا که تنها با روحیه ایثار و شهادت می توان این مسیر را طی کرد.

سردار کرمی با اشاره به اعزام 25 خادم شهدا برادر و 10 خادم خواهر به اردوهای راهیان نور، افزود: 120 خادم نیز با اتوبوس همراه زائران اعزام می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز