خبرگزاری کار ایران

نورمحمد تربتی‌نژاد:

تله‌کابین ناهارخوران مجوز محیط زیستی ندارد/ هزار پیچ جایگزین احتمالی ناهارخوران

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۶۰۱

نماینده مردم گرگان در مجلس تاکید کرد که هنوز مجوزی برای استقرار تله‌کابین در جنگل ناهارخوران صادر نشده است.

به گزارش ایلنا، نورمحمد تربتی‌نژاد با تاکید بر اینکه هنوز مجوزی برای استقرار تله‌کابین در جنگل ناهارخوران صادر نشده، گفت: این طرح به مجوز سازمان حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی نیاز دارد که به جهت اظهار مخالفت‌های بسیار تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری گرگان نیز مجوزی برای این اقدام دریافت نکرده، افزود: جانمایی تله‌کابین میان جنگل ناهارخوران در طرح شهرداری مشخص است اما هنوز اقدام عملیاتی صورت نگرفته؛ طبق طرح شهرداری این تله‌کابین از میدان تا ارتفاعات جنگل‌های ناهارخوران است ولی اجرای آن منوط به مجوزهای مذکور است.

تربتی‌نژاد ادامه داد: طرح‌های توسعه گردشگری و طرح‌های صیانت از محیط‌زیست و جنگل در برخی مواقع با یکدیگر در تناقض است، در موضوع مذکور نیز به همین شکل است بنابراین برای جلوگیری از تخریب جنگل و کاهش مشکلات محیط زیستی باید تله‌کابین را در نقطه‌ای دیگر مستقر کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: منطقه‌ هزار پیچ گرگان می‌تواند جایگزین جنگل ناهارخوران برای استقرار تله‌کابین شود زیرا استقرار تله‌کابین در این منطقه آسیب کمتری به محیط‌زیست و جنگل وارد خواهد کرد.

تله‌کابین ناهارخوران مجوز محیط زیستی ندارد/ هزار پیچ جایگزین احتمالی ناهارخوران

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، معتقد است در هر حال برای هر گونه اجرای طرح در محدوده جنگل، باید کارهای کارشناسی دقیق از سوی مسئولان منابع طبیعی انجام گیرد، به همین دلیل در صورت عدم ارائه مجوز، شهرداری یا هر نهاد دیگر حق اجرای طرح‌های خود را ندارد.

به گزارش ایلنا، در حالی مدیرکل منابع طبیعی گلستان از صدور مجوز مشروط برای استقرار تله کابین در جنگل «ناهارخوران» گرگان توسط سازمان جنگل‌ها و برگزاری مراسم کلنگ‌زنی از سوی شهرداری برای اجرای این پروژه خبر داده که قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری و رییس شورای‌عالی جنگل و مرتع اذعان دارند تاکنون هیچ طرحی از سوی مجریان این پروژه به «شورای‌عالی جنگل ومرتع» برای جانمایی تله‌کابین در جنگل ارسال نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز