خبرگزاری کار ایران

با تلاش مددکاران زندان صورت گرفت؛

زندانی محکوم به قصاص پس از ۱۲ سال در شهرکرد آزاد شد

زندانی محکوم به قصاص پس از ۱۲ سال تحمل کیفر از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی زندان‌های چهارمحال و بختیاری، این زندانی از سال ۱۳۸۳ به اتهام قتل عمد به زندان معرفی شد و رسیدگی به پرونده آن منجر به صدور حکم قصاص از سوی مراجع قضایی و اجرا به زندان ارسال شد.

حمید کریمی رئیس زندان مرکزی شهرکرد گفت: تلاش بی وقفه و پیگیری‌های مستمر مددکاران زندان در مدت دوازده سال و برگزاری جلسات صلح و سازش با خانواده مقتول از عمده فعالیت‌های کمیته صلح و سازش زندان بود که در نهایت منجر به اعلام رضایت خانواده‌ مذکور از محکوم به قصاص و آزادی آن پس از ۱۲ سال شد.

کریمی افزود: پیشگیری‌هایی که جنبه کیفری دارد و اسلام بر آن اهتمام زیادی دارد، بخشی از سیاست جزایی به شمار رفته و به منظور جلوگیری از سقوط و انحطاط جامعه و برای درمان آسیب‌ها و مقابله با خشونت‌های داخلی و خارجی تعبیه شده است.

رئیس زندان شهرکرد در ادامه گفت: حکم قصاص عامل پیشگیری از ارتکاب به جرایم قتل نفس است، ولی با این حال، گذشت و رضایت از قصاص نفس می‌تواند، آرامش اجتماعی و در برخی موارد که قاتل زن و بچه دارد از تباهی سرنوشت آنها جلوگیری کند.

وی در پایان گفت: با اینکه قصاص یکی از احکام کیفری در اسلام است، اما آسایش عمومی شهروندان در گرو وجود امنیت و رعایت حقوق متقابل افراد جامعه است و برابر قانون شهروندان حق ندارند حقوق دیگر اعضای جامعه را تضییع کنند که در آن صورت با اجرای قانون مواجه خواهند بود.

کد خبر : ۴۶۸۷۲۷