خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان خبرداد:

راه اندازی شهرک تخصصی صنایع دریایی هرمزگان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: شهرک تخصصی صنایع دریایی به ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: شهرک تخصصی صنایع دریایی هرمزگان به وسعت ۲۲۰ هکتار و در ۳ مرحله ساخته می‌شود.

بهمن غلام‌پور افزود: مرحله نخست این شهرک صنعتی با آماده‌سازی ۸۶ هکتار از اراضی شهرک با هدف جذب سرمایه‌گذار و استقرار صنایع دریایی در دست ساخت است.

وی گفت: شهرک تخصصی صنایع دریایی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس واقع شده است.

غلامپور افزود: هدف از راه‌اندازی این شهرک تخصصی تامین نیازهای مجموعه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل و همچنین تکمیل زنجیره تولید در صنایع شناورسازی و سکوسازی است.

وی گفت: در یازده ماه امسال تعداد قراردادهای واگذاری در شهرک‌های صنعتی هرمزگان ۴۷ درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان همچنین به جذب سرمایه‌گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی هرمزگان برای نخستین بار اشاره کرد و گفت: تاکنون دو سرمایه‌گذار خارجی به میزان ۱۰ میلیون دلار درصنایع فلزی و شیمیایی در شهرک‌های صنعتی گمبرون و شهرک شماره ۲ بندرعباس با رویکرد صادرات فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

غلاپور با اشاره بهره‌برداری از ۴۰۴ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی تا بهمن ۹۵ گفت: ۵ هزار و ۳۸۵ نفر در حال حاضر در این واحد‌ها فعال هستند.

وی به انعقاد ۸۱۳ قرارداد با سرمایه‌گذاران و متقاضیان طرح‌های صنعتی در هرمزگان اشاره‌کرد و گفت: تاکنون۲ هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی در هرمزگان تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر : ۴۶۸۹۵۴