خبرگزاری کار ایران

برگزاری مراسم پنج‌شنبه آخر سال در حرم مطهر امام(ره)

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۵۰۸

مراسم شب‌جمعه آخر سال در حرم‌مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، پنج شنبه آخر سال و زیارت اهل قبور وعده دیدار با یاران خفته در خاک است. همان یارانی که در زمان دور و نزدیک کنارمان بودند و امروز جزئی از خاطرات مان هستند.این رسم قدیمی شاید هنوز مانند گذشته رنگ و بوی خاص نداشته باشد اما این آیین همچنان باقی است.

پنجشنبه آخر سال رسم و رسومی دارد، بر مزار عزیزان از دست رفته‌شان سفره هفت سین پهن می‌کنند و با روشن کردن چراغ و شمع یاد و خاطرات شان را زنده نگه می‌دارند. با گذاشتن سبزه و پاشیدن گلاب بر سر قبور به خصوص مزار شهدا به استقبال سال نو می روند.

به منظور احیای یاد و خاطره عزیزان در خاک خفته و یادبود درگذشتگان بیت  امام خمینی(س) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مراسم شب جمعه آخر سال در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

این مراسم همزمان با نماز مغرب و عشاء روز پنج‌شنبه 95/12/26 با حضور اعضای بیت‌امام راحل، شخصیت‌های کشوری و مقامات لشکری، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

مرحومه خدیجه ثقفی همسر مکرمه امام خمینی(ره)، حجج‌الاسلام و المسلمین حاج سید مصطفی و حاج  سید احمد خمینی یادگاران امام، حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب‌الدین اشراقی، محمدحسن اعرابی و محمود بروجردی دامادهای گرامی بنیانگذار جمهوری اسلامی بودند که اکنون کنار ما نیستند و یاد و خاطره‌شان را در آخرین پنج شنبه سال 95 گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز