خبرگزاری کار ایران

شهردار لاهیجان در نشست خبری:

رکود مسکن با اقتصاد ایران غریبه نیست/ سال‌های خوبی برای شهرداری‌ها رقم نمی‌خورد

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۳۴۹

شهردار لاهیجان با بیان اینکه هر یک‌و نیم تا 2 سال شاهد وقوع رکود در بخش مسکن هستیم، گفت: سال‌های خوبی برای شهرداری‌ها رقم نمی‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لاهیجان، سعید آگشته در نشست‌خبری ضمن تبریک پیشاپیش سال نو و با اشاره به اینکه سال 95 برای شهرداری و مجموعه شهرداری لاهیجان یک‌سال خاص بود، اظهار کرد: این خاص بودن برمی‌گردد به سال94 که ما شعاری را تحت عنوان تولید ثروت و ایجاد بسته‌های سرمایه‌گذاری برای حضور سرمایه گذاران تحت عنوان سر منشا و راهبرد اصلی توسعه شهری قرار دادیم.

تعریف 17 پکیج برای جذب سرمایه‌گذار

شهردار لاهیجان به تشریح عملکرد شهرداری متبوع خود پرداخت و تصریح کرد: بودجه شهرداری لاهیجان در سال 1393 سی و پنج میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه در سال 94 سعی کردیم بر راهبرد جذب سرمایه‌گذار پیش برویم، افزود:برنامه تحقیقاتی و مطالعاتی را به کمک دانشگاه تربیت‌مدرس آغاز کردیم که در آن 17 پکیج سرمایه‌گذاری برای شهر لاهیجان تعریف شد.

شهرداری لاهیجان را با بدهی میلیاردی تحویل گرفتم

آگشته بودجه شهرداری لاهیجان را برای سال 95 صد و چهل میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: زمانی که شهردار لاهیجان شدم از 35 میلیارد تومان پیش بینی شده تنها 20 میلیارد جذب شده بود و این در حالی بود که شهرداری 35 میلیارد تومن به پیمانکاران بدهکار بود.

وی افزود: علاوه بر این دو پرونده غرامتی هم برای شهرداری لاهیجان وجود داشت که بار مالی آن نزدیک به 20 میلیارد تومان است.

شهردار لاهیجان با تاکید بر اینکه سوء عملکرد در حوزه مدیریتی موجب انباشت بدهی می‌شود، بیان داشت: این بدهی‌ها در نهایت موجب ایجاد معضلات برای شهر و شهروندان می‌شود.

آگشته ادامه داد: ما برای برون‌رفت از این وضع بودجه را از 35 میلیارد تومان به 44میلیارد تومان افزایش دادیم و مضاف بر آن 100 میلیارد تومان در حوزه سرمایه گذاری به آن افزوده شد.

بودجه و درآمد شهرداری‌ها متاثر از عوامل گوناگون است

وی با مقایسه پیش بینی دولت از بودجه سالانه با محاسبه قیمت فروش نفت و وضعیت شهرداری‌ها برای پیش‌بینی بودجه اظهار کرد: در شهرداری ‌ها باید چیزی را پیش بینی کنید که امکان مدیریت آن را ندارید.

شهردار لاهیجان با تصریح بر اینکه یعنی باید پیش‌بینی کنیم میزان درآمد ما از محل ساخت و ساز چقدر است، خاطرنشان کرد: این در صورتی است که شما ساخت و ساز را در شهر  به تنهایی مدیریت نمی‌کنید؛ ساخت و ساز در کشور متأثر از عوامل اقتصادی بسیاری است.

رکود مسکن با اقتصاد ایران غریبه نیست

آگشته با بیان اینکه چهارمین سال رکود اقتصادی در حوزه مسکن را پشت سر می‌گذاریم، اظهار کرد: البته این رکود اقتصادی در بخش مسکن چیز تازه و غریبه‌ای با اقتصاد ایران نیست.

شهردار لاهیجان با اشاره به اینکه ساخت و ساز متاثر از نفت، حوزه‌های اقتصادی و... است و همین امر موجب نوسان سینوسی در بازار مسکن می‌شود، اظهار کرد: اگر از ابتدای انقلاب مسکن، ساخت و ساز و متراژ ساختمان‌هایی که در کشور ساخته می‌شود را بررسی کنیم هر یک‌سال و نیم تا 2 سال شاهد وقوع رکود هستیم که ممکن است تکرار شود.

سال‌های خوبی برای شهرداری‌ها رقم نمی‌خورد

آگشته بیان داشت: برای شهرداری‌هایی که بیش از 80 تا 90 درصد از درآمدهای عمومی آنها از طریق ساخت و ساز تأمین می‌شود طبیعی است که سال‌های خوبی رقم نمی‌خورد.

شهردار لاهیجان گفت: همچنین شهرداری‌ها در حوزه های عمومی که متولی دارند هم ورود می‌کند مانند بهداشت عمومی و یا حوزه اجتماعی که با وجود متولی‌ها متعدد به شهرداری وظایفی در این خصوص واگذار شده است.

وی در پایان تاکید کرد: با تمام مشکلات موجود شهرداری لاهیجان برای ارتقای سطح کیفی مردم در این سال‌ها تلاش کرده و تا به امروز کارنامه موفق و قابل قبولی را در دوره حاظر از خود برجای گذاشته است.

رکود مسکن با اقتصاد ایران غریبه نیست/ سال‌های خوبی برای شهرداری‌ها رقم نمی‌خوردرکود مسکن با اقتصاد ایران غریبه نیست/ سال‌های خوبی برای شهرداری‌ها رقم نمی‌خورد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز