خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

عده ای شب و روز تلاش می کنند تا نظام و دولت را ناکارآمد جلوه دهند

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۳۷۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: علیرغم همه تلاش ها برای توسعه استان عده ای شب و روز مسابقه می دهند تا وانمود کنند که نظام و دولت ناکارآمد هستند و اقدام موثری برای توسعه استان صورت نمی گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان؛ بهرام نصراللهی زاده در چهاردهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان که روز سه شنبه در سنندج تشکیل شد، با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در سال 1395 بر مبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری در استان کردستان انجام شده است، گفت: در فروردین ماه 96 گزارش مبسوط این ستاد ارایه خواهد شد.

وی افزود: اعلام و انتشار عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان به این معنا نیست که ما به وضع موجود راضی هستیم بلکه این سیاست ها و تلاش ها بصورت مستمر ادامه خواهد یافت و در آینده شاهد تحول چشمگیری در اغلب حوزه های استان خواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان تصریح کرد: برخی عملکردهای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با شاخص های کمی قابل اندازه گیری ا ست اما کارهای بزرگ دیگری نیز انجام شده که شاید در قالب کمیت ها نگنجد ولی بدون شک تاثیرات آن در توسعه استان ارزشمند و موثر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از این پروژه های بزرگ و اقدامات کلیدی پیگیری راه آهن همدان سنندج در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی بود چرا که اگر پروژه راه آهن در این ستاد مصوب نمی شد هیچ معلوم نبود چه زمانی به نتیجه خواهد رسید.

نصراللهی زاده گفت: خوشبختانه با تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و سفر دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور که فقط به خاطر این پروژه به سنندج سفر کردند اعتبار قابل توجهی به پروژه راه آهن همدان سنندج اختصاص یافت و عملیات اجرایی قطعات آن با جدیت از سرگرفته شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: استاندار کردستان و شورای دستگاههای نظارتی استان نیز بسیار مسئولانه و دلسوزانه برای رفع موانع توسعه زیرساخت های استان از جمله حوزه راه و حمل و نقل عمل کردند و خوشبختانه امروز بسیاری از مردم ما شاهد فعالیت پیمانکاران در محور های مواصلاتی استان هستند و این از دستاوردهای موثر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بود.

وی افزود: بزرگترین پروژه پرورش ماهی سردآبی خاورمیانه که در مسیر رودخانه سیروان ایجاد شده است بعد از سالها تعطیلی و رکود با تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مجددا عملیات اجرایی 112 مزرعه آن با رقم قابل توجهی از اعتبارات دولتی از سر گرفته خواهد شد و این نیز از شاخص ترین دستاوردهای ستاد می باشد.

بهرام نصراللهی زاده گفت:  افزایش سطح اراضی پایاب استان کردستان از محل آبهای مرزی از 3 هزار هکتار به 17 هزار هکتار تحول بزرگی در حوزه حق آبه های استان کردستان بود که با حمایت و تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی میسور شد.

وی با اشاره به 12 برنامه ملی مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان، گفت: یکی از برنامه های ذیل این سیاست ها گفتمان سازی فرهنگی و فرهنگ صحیح مصرف کردن است که صداوسیمای مرکز کردستان با عملکرد خوب خود در این حوزه توانسته است بار این گفتمان سازی فرهنگی را بر دوش بکشد.

نصراللهی زاده با قدردانی از اصحاب رسانه استان کردستان بعنوان بازوان اطلاع رسانی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گفت: متاسفانه علیرغم همه تلاش ها برای توسعه استان عده ای شب و روز در مسابقه هستند تا وانمود کنند که نظام و دولت ناکارآمد هستند و اقدامی موثر برای توسعه استان صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به برخی از نتایج مصوبات و تصمیمات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، اظهار داشت: این موارد فقط بخشی از اقدامات همه جانبه برای عمران و آبادانی استان است.

وی به ضرورت رفع مشکل سرمایه گذاران در استان اشاره کرد و گفت: برخی از سرمایه گذاریها در استان که با منابع مالی خارجی و فاینانس تامین مالی خواهند شد، مشکلاتشان با هماهنگی بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد در حال پیگیری است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان خاطرنشان کرد: اعتبارات دولتی محدود است و دستگاههای اجرایی می بایست فرصت های بیشتری برای سرمایه گذاران ایجاد کنند و به زبان های مختلف طرح و فرصت ها را در اختیار آنان قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز