خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان خبر داد:

فراهم سازی امکانات برای بیش از 700 هزار مسافر نوروزی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۳۸۷

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان از فراهم بودن امکان اقامت برای قریب به 765 هزار نفر در نوروز 96 خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با محوریت نوروز96 به ریاست حجت شعبان پور معاون امور عمرانی استانداری گیلان برگزار شد.

در این نشست که با حضور تمامی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان برگزار شد، رضا علیزاده با ابراز خرسندی از آمادگی گیلان برای میزبانی از گردشگران نوروزی به تشریح فعالیت های انجام شده پرداخت.

وی با بیان اینکه نشست های متعددی در 16 شهرستان استان برای هماهنگی در اجرای فعالیت های نوروزی برگزار شد و احکام اعضای ستاد ابلاغ گردیده؛ تقسیم فعالیت ها تحت عنوان کمیته کاری 10گانه را گامی در جهت اجرای سیاستگزاری و برنامه ریزی های مدون خواند.

این مسئول به همکاری شایسته فرمانداران در اجرای سیاست های ستاد اجرایی خدمات سفر اشاره نمود و اذعان داشت: شناسایی نقاط ضعف و قوت جای جای گیلان برای میزبانی از گردشگران با دقت هرچه تمام تر صورت گرفته و به منظور حسن انجام کار گروه های بازرسی متشکل از چند دستگاه نظارتی و انتظامی تشکیل گردید.

علیزاده بیان داشت: تاکنون 2000مورد بازرسی از واحدهای اقامتی و پذیرایی و دفاتر صورت گرفته و نظارت بر اصناف بصورت مستمر در حال انجام است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان از فراهم بودن امکان اقامت برای قریب به765 هزار نفر در نوروز 96 خبر داد و گفت:130 کیوسک ، پایگاه اطلاع رسانی و راهنمای مسافر در سطح استان آماده ارائه خدمات به گردشگران نوروزی هستند و بیش از 900هزار انواع بروشور و اقلام چاپی راهنمای گردشگری را توزیع می نمایند.

وی؛ نوروز را فرصت مطلوبی برای نمایش داشته های فرهنگی و تاریخی گیلان در کنار طبیعت منحصربفرد گیلان قلمداد کرد و افزود: برنامه ریزی های لازم برای اجرای جشن های سنتی، جشنواره های بومی محلی، مسابقات فرهنگی و نیز معرفی صنایع دستی گیلان از طریق برپایی بازارچه های محلی و غرفه های عرضه صنایع دستی در 60نقطه از استان تدوین شده است.

علیزاده با بیان اینکه در بحث آمار بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی در نوروز95 نسبت به مدت مشابه سال 94 افزایشی در حدود 69 درصد را شاهد بوده ایم؛ به روند رو به رشد اقامت گردشگران نوروزی در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: رشد 7.5درصدی در این حوزه نشان از تلاش مضاعف و اثرگذار عوامل سفر در گیلان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز