خبرگزاری کار ایران

مدیرعملیات مجتمع گاز پارس جنوبی خبرداد:

مشارکت همه‌جانبه مجتمع گاز پارس جنوبی در بازسازی ردیف دوم گازی فازهای 20 و 21

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۴۴۵

مدیرعملیات مجتمع گاز پارس جنوبی از مشارکت همه جانبه این مجتمع در بازسازی ردیف دوم گازی فازهای 20و21 خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، علمدار بابایی با بیان این خبر افزود: فعالیت‌های بازرسی، نظارت و اجرای پروژه بازسازی ردیف دوم گازی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با مشارکت این مجتمع طبق برنامه به صورت یک‌پارچه و ایمن درحال انجام و پیشرفت موفقیت‌آمیزی داشته است.

وی گفت: شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از همان ابتدا براساس درخواست پیمانکار طرح و موافقت معاونت توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت و مدیریت شرکت نفت و گاز پارس و  با دستور مدیریت عامل مجتمع و با هدف مشارکت در اتمام این پروژه ملی و مساعدت به مجریان و پیمان‌کاران طرح مذکور در محل حضور یافت و با برآورد اولیه از میزان آسیب دیدگی و بررسی راهکارهای قابل اجرا جهت ایمن سازی و آماده سازی منطقه آسیب دیده، با تمام توان و در اسرع وقت اقدام به همکاری جهت راه‌اندازی مجدد  ردیف 2 گازی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی  کرد.
 
بابایی خاطرنشان ساخت: با توجه به تجربیات ارزشمند شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در برنامه‌ریزی، ‌بازرسی، نظارت و انجام پروژه‌های تعمیرات اساسی و نوسازی و همچنین بهره‌مندی از کارگاه‌های مجهز، اقدام به برنامه‌ریزی در این زمینه شد و با تشکیل تیم ویژه پروژه، فعالیت‌ها از تاریخ 13 دی‌ماه 1395 آغاز شد.
 
وی افزود: شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با نظارت بر تمامی فعالیت‌های بازسازی، HSE، صدور مجوز کار، آماده‌سازی بهره‌برداری، بازرسی تجهیزات ثابت، خطوط لوله، سازه‌های فلزی و همچنین تعمیر شیرآلات، پمپ‌ها و فن‌های هوایی، الکترو موتورها و تجهیزات ابزاردقیق ماموریت خود را تاکنون به‌طور کامل طبق برنامه و به‌صورت کیفی و تحت استانداردهای مرتبط انجام داده است.

مدیر عملیات مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: در این پروژه 36 تجهیز ثابت اصلی از جمله تجهیزات بسیار مهمی مانند Cold Box و همچنین برج دی متانایزر تحت بازرسی فنی در سطوح مختلف قرار گرفت. همچنین پس از مشخص شدن مناطق آسیب دیده، راهکارهای تعمیراتی مربوطه ارائه و نظارت لازم در خصوص تعمیر و تست قسمت‌های مختلف صورت پذیرفت.

وی افزود: همچنین 601 مورد خطوط لوله در چند مرحله با روش‌های مختلف مورد بررسی دقیق قرار گرفت تا ضمن رعایت ضوابط استاندارد، کمترین میزان تعویض لوله و به تبع آن زمان اجرای کار صورت گیرد. در نهایت 173 خط لوله مردود شده در بازرسی با حجم جوشکاری 7 هزار و 686 اینچ-قطر، جهت تعویض مشخص شد که توسط تیم پروژه شرکت OIEC عملیات تامین متریال، آماده‌سازی و نصب آنها رو به اتمام است.
 
بابایی گفت: در خصوص شیرآلات نیز از 2هزار و 233 مورد شیرآلات در ترین 2، تعداد 525 عدد به کارگاه ارسال شد و عملیات تعمیر و بازرسی آنها انجام شد. از 114 مورد شیرآلات کنترلی نیز که نیاز به تعمیر داشتند؛ تعمیرات 104 مورد آن با توجه به حساسیت شیرهای مذکور و زمانبر بودن تامین مجدد آنها، با اتکا به نیروی انسانی و تجهیزات تخصصی در بخش کارگاه شیرآلات مجتمع انجام شد و برخی از قطعات یدکی مستهلک، با حمایت سازندگان داخلی و در کوتاه‌ترین بازه‌ی زمانی ممکن تهیه و تعمیرات مورد نظر انجام شد.
 
مدیر عملیات مجتمع تصریح کرد: در این پروژه 26 مورد پمپ و 51 مورد الکتروموتور و انواع دیگر تجهیزات دوار مورد بررسی قرار گرفت و تعمیرات مورد نیاز آن‌ها نیز در کارگاه‌های مربوطه انجام شد و نظارت کامل جهت نصب و تست تجهیزات مذکور نیز توسط کارشناسان ذیربط صورت پذیرفت.
وی ادامه داد: در زمینه تجهیزات ابزاردقیق نیز بررسی‌های مورد نیاز روی تمامی تجهیزات ابزاردقیق ناحیه آسیب دیده انجام گرفت و علاوه بر آن با استفاده از ظرفیت‌های کارگاه‌های ابزاردقیق مجتمع گاز پارس جنوبی، عملیات تعمیر و کالیبراسیون 620 تجهیز ابزار دقیق انجام گرفت.

بابایی یکی از نکات مهم این پروژه را فعالیت روزانه بالغ بر 800 نفر بطور همزمان در کارگاه این پروژه عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به فشردگی کارها و محدود بودن جبهه‌های کاری، نقش واحدهای بهره‌برداری، ایمنی، تعمیرات، بازرسی فنی و دفتر مجوز کار این شرکت در این زمینه بسیار درخشان بوده است، بطوری که با تدابیر اندیشیده شده، تاکنون ضمن انجام فعالیتها، رعایت کامل اصول ایمنی بدون هرگونه حادثه ای نیز صورت گرفته است.
 
وی افزود: از نکات قابل توجه دیگر در این پروژه، ارزیابی،‌ تحلیل، اعلام نظرات فنی و نظارت و بازرسی با پوشش کامل الزامات استاندارد API 579 در این ابعاد و با رویکرد کاملا علمی و عملیاتی در خصوص تاسیسات دچار آتش‌سوزی بود که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است و تجارب حاصل بعنوان یک متدولوژی جامع در آینده برای مجتمع و صنعت نفت و گاز کشور قابل استفاده خواهد بود.
 
مدیریت عملیات شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان از تلاش واحدهای بازرسی فنی، تعمیرات اساسی و نوسازی، برنامه ریزی، ابزاردقیق، مکانیک، برق، ایمنی و مدیریت‌های پالایشگاهی و پشتیبانی مجتمع و همچنین مدیریت و کارکنان شرکت‌های POGC ،‌ OIEC  و پیمانکاران ذیربط که در انجام این پروژه مشارکت و همکاری داشته‌اند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز