خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته امداد کردستان مطرح کرد:

کسب رتبه اول کمیته امداد کردستان در اشتغال زایی/ ایجاد بیش از 3 هزار شغل در استان

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۸۸۵

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان گفت: این مرکز در میان دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، رتبه اول را کسب کرد.

به گزارش ایلنا، فرشید جهان بین با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد تلاش جهت خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت از طریق ایجاد اشتغال است، عنوان کرد: سال جاری با پرداخت ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات سه هزار و ۱۱۲ شغل در استان ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین از طریق مراکز کاریابی و کارگاه‌های تولیدی برای  ۷۰۹ نفر شغل ایجاد شده است.

جهان بین اظهار کرد: بر اساس اعلام دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، کمیته امداد کردستان با ایجاد بیشترین اشتغال جدید استان در سال ۹۵ و اختصاص بیش از ۵۰ در صد از مشاغل ثبت شده در سامانه رصد به این نهاد، در میان دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان،  رتبه اول را کسب کرد.

وی بابیان اینکه حدود ۳۳ درصد از تسهیلات پرداخت‌شده به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان به زنان سرپرست خانوار و ۶۷ درصد آن به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مردان پرداخت‌شده است، افزود: ۵۲ درصد از تسهیلات پرداخت‌شده به مناطق محروم و روستایی اختصاص داده‌شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان گفت: باهدف فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان تحت حمایت،  ۹ هزار و ۱۰۰ نفر از افراد تحت حمایت این نهاد در سال جاری  آموزش شغلی مقدماتی، کوتاه‌مدت، بلندمدت و ترویجی داده‌شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل پایداری طرح‌های اشتغال ایجادشده توسط کمیته امداد،  نظارت مستمر بر طرح‌های ایجادشده است، بیان کرد: از طریق سامانه نظارت هوشمند این نهاد،  ۴۰ هزار بازدید از طرح‌های اشتغال ایجادشده در سال جاری انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز