خبرگزاری کار ایران

به میزبانی طوس برگزار می شود؛

رونمایی از نماد 12 کشور حوزه نوروز / برپایی نمایشگاه نوروز ملل در آرامگاه فردوسی

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۰۶۰

مدیر پایگاه میراث‌ فرهنگی توس گفت: نماد کشورهای حوزه نوروز در نمایشگاه نوروز ملل در محل آرامگاه فردوسی رونمایی می شود.

به ‌گزارش ایلنا به نقل از روابط ‌عمومی اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، احسان زهره‌وندی اظهار کرد: با توجه به ثبت‌ جهانی پرونده نوروز در فهرست میراث ناملموس یونسکو با مشارکت 12 کشور، نماد نوروز این کشورها از اول تا 15 فروردین 96 در آرامگاه حکیم فردوسی در معرض دید گردشگران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه نوروز بزرگترین و کهن‌ترین میراث ناملموس جهان است، افزود: نوروز می‌تواند نماد اتحاد کشورهای فارسی زبان و کشورهای عضو این حوزه تمدنی باشد و آرامگاه فردوسی در این زمینه نقش کلیدی دارد.

مدیر پایگاه میراث ‌فرهنگی توس بیان کرد: نوروز 96 نوروزی متفاوت است و رویکرد این پایگاه حفظ منشور حقوق شهروندی گردشگران و بازدید‌کنندگان از این مجموعه فرهنگی و تاریخی است.

زهره‌وندی گفت: آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی همه روزه از ساعت 9 تا 20 میزبان گردشگران نوروزی است و بازدید‌ کنندگان می‌توانند از جشنواره صنایع‌ دستی، غذاهای بومی، بازی‌های محلی و سیاه چادر در فضای پیشخوان آرامگاه فردوسی استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز