خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خبرداد:

افتتاح ۸ هزار میلیارد ریال پروژه در صنعت فرودگاهی بعد از نوروز

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افتتاح ۸ هزار میلیارد ریال پروژه در صنعت فرودگاهی و نوابری هوایی بعد از تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، رحمت اله مه آبادی که در مراسم استقلال فرودگاه بین المللی لامرد با حضور وزیر اطلاعات، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی سخن می گفت، اظهار کرد: دنیا توجه خاصی به صنعت هوانوردی دارد و به عنوان زیرساخت های توسعه یا در جوامع امروزی آنرا مغناطیس جذب سرمایه می نامند و شبکه فرودگاهی، سنجش قدرت نرم کشورها به حساب می آید و به همین دلیل کشورها نگاه ویژه ای به این صنعت دارند.

وی گفت: متاسفانه نگاه قابل توجهی در سنوات گذشته به صنعت هوایی کشور نشده و کارنامه اغلب دولت های بعد از انقلاب در نگاه به این صنعت موفق نبوده است اما دولت یازدهم نگاه ویژه ای به این صنعت داشتند و تحولی بزرگ پس از انقلاب در این صنعت اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: بیش از ۲۷۶ نقطه ممنوعه و ۱۰۰ پیچش هوایی داشتیم و باعث می شد که مصرف سوخت، زمان پروازها و مصرف موتور افزایش پیدا کند و حتی کشورهای دیگر هم ایران را برای عبور از آن انتخاب نمی کردند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۷۱۰۰ کیلومتر راه هوایی را ایجاد کردیم که به ۱۰هزار کیلومتر می رسد و سامانه های راهداری بیش از ۲۰ سال از عمر آن گذشته بود و تمامی تجهیزات ارتباطی خریداری کردیم و شهریور آینده نوسازی سامانه های ارتباطی انجام می شود و اولین راهدار کشور خریداری شده و دو راهدار دیگر هم در مرحله ساخت است و امیدواریم بتوانیم آسمان بهتری از قبل داشته باشیم.

رحمت اله مه آبادی

مه آبادی بیان کرد: باندهای پروازی از مهم ترین زیرساخت فرودگاه است و فرودگاه مهرآباد بزرگترین فرودگاه کشور است و این فرودگاه بیش از ۴۰ سال بود که باندهای آن نوسازی نشده بود و یک مشاور خارجی پس از بازدید، باندهای پرواز را بلاخیز و متلاشی شده اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: ۸ هزار میلیارد ریال پروژه درصنعت فرودگاهی و نوابری هوایی بعد از نوروز به بهره برداری رسمی می رسد.

وی با اشاره به فرودگاه بین المللی لامرد گفت: پروژه ترمینال فرودگاه لامرد بیش از ۱۲ سال از شروع ساخت آن می گذرد و درحالیکه در ۱۲ سال می توان کشوری را ساخت و قول می دهیم که تمام توان خود را برای اتمام این پروژه بکار بگیریم.

مه آبادی تصریح کرد: باید سرمایه گذاری بیشتری بر روی فرودگاه لامرد انجام می دادیم و به دلیل منابع گازی منطقه، نزدیکی به پارس جنوبی و صنایع و قدمت بالای منطقه، شایسته بود که سرمایه گذاری بیشتری شود و متاسفانه این اتفاق نیفتاد و حق لامرد نبوده که آمار فرودگاه کاهش پیدا کند و فکر می کنم که ما از این فرودگاه غافل شدیم و امروز فرودگاه بین المللی لامرد زیرمجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قرار می گیرد تا اینکه توجه بیشتری به توسعه این فرودگاه شود.

کد خبر : ۴۷۱۱۵۵