خبرگزاری کار ایران

تغییرات جوی در راه است؛

هشدار سازمان هواشناسی به مسافران نوروزی/ خودداری از برپایی چادر در حاشیه رودخانه ها

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۲۷۷

سازمان هواشناسی کشور از مردم خواست از برپا کردن چادر در مناطق مستعد سیل، مسیل‌ها یا حاشیه رودخانه‌ها در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور خودداری کنند.

 

به گزارش ایلنا؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد با تداوم فعالیت سامانه بارشی که از روز گذشته وارد کشور شده وضعیت هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

دوشنبه 30 اسفند: بارش باران همراه با شرایط تندری که موجب رگبار باران و تگرگ و وقوع صائقه در جنوب و غرب کرمان، جنوب و شرق فارس، هرمزگان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان می شود و پیامد آن احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین گاهی وزش باد شدید خواهد بود.  

سه شنبه اول فروردین: بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان.

در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی چهارمحال بختیاری، لرستان و مناطق مرتفع و گردنه‌های کوهستانی در جاده‌های منتهی به سواحل شمالی طی دوشنبه تا اوایل سه شنبه گاهی بارش برف پیش‌بینی می‌شود و همچنین طی سه‌شنبه تا اوایل چهارشنبه جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی البرز منتهی به شمال کشور و در جاده‌های کوهستانی کرمانشاه، کردستان، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان شمالی گاهی با بارش برف خواهند بود و خلیج فارس و دریای خزر با وزش باد شدید شمال غربی از امروز تا سه شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسیضمن تبریک سال نو از هموطنان درخواست کرد برای سفر و عبور از مناطق کوهستانی قبلا اطلاعات جاده را از سازمان راهداری جویا شوند و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

همچنین در این مدت از برپا کردن چادر در مناطق مستعد سیل، مسیل‌ها یا حاشیه رودخانه‌ها در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز