خبرگزاری کار ایران

به مناسبت سال نو برگزار می‌شود؛

اجرای نوروزی آیین شاهنامه خوانی در آرامگاه فردوسی

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۲۷۸

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس اعلام کرد: برنامه‌های شاهنامه خوانی، نقالی و ورزش‌های باستانی به مناسبت نوروز 96 در آرامگاه فردوسی برگزار می‌شود.

 

به گزارش ایلنا، احسان زهره وندی گفت: شاهنامه خوانی سنتی فرهنگی است که ریشه در باورهای آیینی ایران زمین دارد و جایگاه اصلی آن آرامگاه سخن سرای توس حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

وی افزود: شاهنامه خوانی و نقالی داستان هایی از حماسه های قومی، ملی و تاریخی کشورمان است که با بیانی گرم و رسا روایت می شود و این روایتگری در نوروز 96 میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی در آرامگاه حکیم سخن خواهد بود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس با اشاره به ثبت نقالی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو گفت: آیین شاهنامه خوانی و نقالی همه روزه صبح و عصر در آرامگاه فردوسی برگزار خواهد شد.

زهره وندی بیان کرد: در نوروز96، خدمات متفاوتی به گردشگران و شهروندان ارائه خواهد شد و مردم می توانند از برنامه های فرهنگی و هنری که در این ایام در آرامگاه فردوسی اجرا می شود، بهره ببرند.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس گفت: تلاش برای حفظ و پاسداشت هنر نقالی و شاهنامه خوانی در دستور کار این پایگاه است و بدون شک برای حفظ این هنر ارزشمند کشورمان، ثبت جهانی نخستین گام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز