خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر مطرح کرد:

خسارت 510 میلیارد ریالی سونامی در شهرستان دیر/ تشریح آخرین وضعیت مفقودان حادثه

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۳۵۷

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: سونامی و بالا آمدن آب دریا که یکشنبه 29 اسفند در شهرستان‌های دیر و عسلویه رخ داد، 510 میلیارد ریال خسارت به این شهرستان‌ها وارد کرد.

به گزارش ایلنا، محمد حسن باستی گفت: بر اثر این حادثه، 85 واحد مسکونی و تجاری، 220 فروند قایق و لنج صیادی و بخش‌هایی از تاسیسات و تجهیزات شهری در این دو شهرستان آسیب دیده‌اند.

باستی افزود: گزارش کامل خسارت‌ها به سازمان مدیریت بحران ارائه شده تا برای جبران آنها اعتبارات لازم را اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: بیشترین خسارت‌ها مربوط به دیر بوده است و در عسلویه فقط تعدادی لنج و قایق آسیب دیده‌اند.

باستی ادامه داد: با توجه به خسارت‌های فراوان تاسیسات شهری دیر، 59 درصد برآورد خسارت یعنی 300 میلیارد ریال مربوط به این بخش است.

خسارت 510 میلیارد ریالی سونامی در شهرستان دیر/ تشریح آخرین وضعیت مفقودان حادثه

وی در خصوص جستجو برای پیدا شدن اثر از چهار مفقود حادثه نیز گفت: چنان‌که پیش از این گفته شد شاهدان عینی به ما اعلام کردند که این افراد هنگام بالا آمدن آب دریا در چادرشان کنار ساحل بوده‌اند و بعد از حادثه دیگر خبری از آنها ندارند، ما هم بر اساس گفته این افراد جستجو را در سواحل دیر تا عسلویه طی دو روز گذشته ادامه دادیم اما هنوز اثری از آنها به دست نیامده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: با توجه به این‌که جسد افراد غرق شده بعد از 24 ساعت روی آب می‌آید اگر افراد مفقودی غرق شده باشند باید تاکنون جسد آنها پیدا می‌شد که این اتفاق نیفتاده است.

باستی افزود: علاوه بر این، از یک سو بستگان این افراد که گفته می‌شود مسافر بوده‌اند نیز در این روزها پیگیر احوال شان نبوده‌اند و از سوی دیگر خودروی بدون صاحب در دیر نداریم که بتوان حدس زد متعلق به آنها بوده، بنابراین امیدواریم که این چهار نفر خود را نجات داده باشند.

وی در همین حال اشاره کرد که باز هم جستجو برای یافتن آنها ادامه خواهد داشت.

حادثه بالاآمدن آب دریا یا سِیش که صبح یکشنبه رخ داد، 2 قربانی و 22 مصدوم در دیر داشت.

قربانیان این حادثه مردی 40 ساله و پسر بچه‌ای 8 ساله اهل دیر بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز